۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 1828
کد خبر: 84337770
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نماینده مجلس: مبنای برنامه ریزی کشاورزی کشور بر اساس آب طراحی شود

جیرفت - ایرنا - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مبنای تصمیمات و برنامه ریزی های کشت محصولات کشاورزی کشور باید بر اساس موضوع آب و منابع آبی باشد.

به گزارش ایرنا ، ذبیح الله اعظمی  پنجشنبه شب در نشست بررسی مشکلات بخش کشاورزی جنوب کرمان با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور و استاندار کرمان اظهار داشت: از ۶۰۹ دشت کشور ۴۹۹ دشت در وضعیت بحرانی قراردارند.

وی افزود: در صورت عدم توجه به این موضوع مهم قطعا با بحران کم آبی بویژه در جنوب کرمان مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد  در مجلس شورای اسلامی  به مشکلات پس از تولید کشاورزان بویژه تولیدکنندگان سیب زمینی و پیاز جنوب کرمان و سایر استان های کشور اشاره کرد و ضرورت برنامه ریزی کلان و بلند مدت دولت در این حوزه را یادآور شد.

وی به طرح الگوی کشت در منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و از پیگیری برای احداث کارخانه با ظرفیت حداقل پنج هزارتن به منظور اجرای طرح الگوی کشت چغندرقند در منطقه جنوب کرمان خبر داد.

اعظمی به برگزاری جلسه شورای قیمت گذاری در روز دوشنبه سه خرداد ماه سال جاری اشاره کرد و  گفت : در این نشست در مورد پیاز و سیب زمینی تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: پیشنهاد ما برای شورای قیمت گذاری برنامه ریزی کشت‌های تابستانه برای مناطق سردسیر با یک قیمت و برای کشت‌های پاییزه جیرفت، جنوب کرمان، دزفول و دشت مغان با قیمت دیگر است.

نشست بررسی مشکلات بخش کشاورزی جنوب کرمان با حضور رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، استاندار کرمان، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و تعدادی از کشاورزان این منطقه در جیرفت برگزار شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha