۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84324577
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۱۲۰۰ نفر در سردشت واکسن کرونا دریافت کرده اند

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴
کد خبر: 84324577
بیش از ۱۲۰۰ نفر در سردشت واکسن کرونا دریافت کرده اند

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: یک‌هزار و ۲۱۹ شهروند این شهرستان شامل کادر درمانی، شبکه بهداشت، سالمندان و جانبازان نسبت به بیماری کرونا واکسینه شده اند.

روژان قادری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۶۱۹ نفر از کادر درمانی بیمارستان و مرکز بهداشت این شهرستان نیز با تزریق واکسن "اسپوتنیک وی" نسبت به این بیماری واکسینه شده اند.

وی ادامه داد: همچنین در قالب طرح واکسیناسیون جانبازان، ۲۰۰ نفر از جانبازان با پرونده ۵۰ درصد به بالا و افراد زمین گیر با معرفی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت واکسینه شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت با بیان اینکه ۲۳ درصد سالمندان این شهرستان علیه کرونا واکسینه شده اند، گفت: ۴۰۰ نفر از سالمندان بالای ۸۰ سال این شهرستان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که حدود ۲۳ درصد جامعه هدف این گروه سنی در این شهرستان است.

قادری اضافه کرد: بیش از هزار و ۸۰۰ سالمند بالای ۸۰ سال در این شهرستان جزو افراد واجد شرایط دریافت واکسن هستند که به ترتیب و براساس تماس تلفنی نسبت به تزریق واکسن مراجعه می کنند.

وی افزود: به علت دور بودن بیمارستان امام خمینی(ره) سردشت از مرکز شهر، مراجعه سالمندان به این مکان برای دریافت واکسن کمتر از حد انتظار است که با پیگیری های انجام شده مقرر شد یک سالن ورزشی داخل شهر برای راه اندازی یک پایگاه واکسیناسیون آماده سازی شود.

قادری اظهار داشت: واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال این شهرستان همچنان ادامه دار بوده و افرادی که تاکنون واکسن دریافت نکرده اند برای تزریق آن به بیمارستان مراجعه کنند.

وی ضمن قدردانی از مشارکت شهروندان در رعایت شیوه نامه های بهداشتی گفت: سردشت تنها شهر جنوب آذربایجان غربی است که با همدلی و تلاش کادر درمانی هم اکنون در وضعیت زرد مقابله با کرونا قرار دارد.

شهرستان مرزی سردشت بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha