۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 1261
کد خبر: 84317805
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استقبال مردم کابل از روز جهانی قدس با دیوار نویسی

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰
کد خبر: 84317805
استقبال مردم کابل از روز جهانی قدس با دیوار نویسی

کابل - ایرنا - مردم کابل به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس با نوشتن شعارهایی بر دیوارهای این شهر و در حمایت از مردم فلسطین به استقبال این روز رفتند.

به گزارش ایرنا،  خیابان های کابل امروز سه شنبه همزمان با شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) با دیوار نگاری‌هایی مزین شده است که بر حمایت ملت مسلمان افغانستان از روز جهانی قدس و مردم فلسطین حکایت دارد.

گزارش ها و مشاهدات عینی از خیابان های مختلف کابل بیانگر آن است که مردم با این دیوار نویسی ها ضمن حمایت از حقوق مردم فلسطین برای برگزاری روز جهانی قدس آماده می شوند. 

بر روی یکی از این دیوارها نوشته شده است : «آی قاتلان قرن، آی صهیونیست‌ها شما دیوارهای حائل بکشید ولی ما با فلسطینی ها هستیم»؛ یا «ما اینجا در کابل ، نام قدس را بر روی قلبهایمان حک می کنیم » .

حزب نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف با توجه به وضعیت موجود افغانستان به لحاظ اوضاع امنیتی و گسترش موج جدید کرونا، در اقدامی شعارهای مختلفی را به حمایت از قدس در دیوارهای کابل حک کردند.

در یکی از این شعارها در خیابان منتهی به فرودگاه کابل نوشته است که «ثبات و امنیت افغانستان در پیوند با حراست از کیان اسلامی بیت المقدس است»

«بیت المقدس پایتخت ابدی فلسطین خواهد ماند»

«آزادی فلسطین میزان همت مسلمانان»

«روز جهانی قدس گرامی باد ».

نگارش چنین شعارهای به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس بر دیوارهای کابل اقدامی جدید و بی سابقه است .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha