۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۳۴
کد خبر: 80752586
T T
۰ نفر

افغانستان در تدارك راهپيمايي بزرگ روز جهاني قدس

۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۳۴
کد خبر: 80752586
افغانستان در تدارك راهپيمايي بزرگ روز جهاني قدس

كابل – ستاد برگزاري راهپيمايي بزرگ روز جهاني قدس در افغانستان و همچنين احزاب و گروههاي اين كشور اعلام كردند ملت مسلمان و خداجوي افغانستان امسال نيز در روز جهاني قدس همچون سالهاي گذشته در اعتراض به كشتار مردم مظلوم فلسطين و سلطه صهيونيستها بر سرزمين فلسطينان، همگام با جهانيان، فرياد مرگ بر اسراييل سر مي دهند.

به گزارش ایرنا، روز جهانی قدس هر ساله در شهرهای كابل، ننگرهار، قندوز، مزارشریف، قندهار، هرات و دیگر مناطق افغانستان با حضور گسترده مردم این كشور برگزار می شود.

مردم مسلمان افغانستان در روز جهانی قدس با شعارهای ضد استعماری جنایات رژیم صهیونیستی را بر ضد ملت مظلوم فلسطین، محكوم می كنند.

احزاب، گروهها و شورای حامیان قدس شریف در افغانستان با تشكیل نشست هایی از هفته قبل خود را برای برگزاری هرچه باشكوه تر روز جهانی قدس در سراسر افغانستان آماده كرده اند.

'مولوی محمد مختار مفلح' رهبر نهضت اسلامی افغانستان، رژیم غاصب اسراییل را در تلاش برای نابودی نمادهای اسلامی دانست و با تاكید به لزوم اتحاد جهان اسلام در برابر جنایات صهیونیستها، سكوت در برابر این رژیم را خیانتی بزرگ به بشریت خواند.

رهبر نهضت اسلامی افغانستان در گفت و گو با ایرانا ضمن برشمردن جنایات صهیونیستها بر ضد مردم مظلوم فلسطین گفت:صهیونیستها از زمان تاسیس رژیم جعلی خود در سرزمین های فلسطین تا كنون از هیچ جنایتی فروگذار نبوده اند و پرونده سیاهی را برای خود رقم زده اند.

رهبر نهضت اسلامی افغانستان گفت: جهان اسلام نباید در برابر غده سرطانی اسراییل در منطقه خاورمیانه سكوت كند زیرا سركردگان این رژیم جعلی تدارك گسترده ای را برای نابودی اسلام دیده اند.

مولوی مفلح گفت: آزادگان و مسلمانان جهان در روز جهانی قدس باید متحد و یكپارچه به خیابانها بریزند و با سردادن شعارهای مرگ بر اسراییل انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیست و حامیان غربی آن ابراز كنند.

حجت الاسلام والمسلمین 'امیر محمد ضیائی' رئیس شورای حزب حركت اسلامی در شمال افغانستان نیز عمده ترین پیام روز جهانی قدس را برائت از صهیونیست جهانی و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس و همچنین نمایش وحدت و همدلی مسلمانان دانست.

ضیایی با تاكید بر اینكه بر همه مسلمانان جهان فرض است، از بیت المقدس، قبله اول مسلمین حمایت كنند، گفت: با ابتكار حضرت امام خمینی (ره) كه آخرین جمعه ماه مبارك رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری كردند، تمامی جهانیان متوجه ظلم و اشغالگری رژیم صهیونیستی شدند.

رییس شورای حزب حركت اسلامی در شمال افغانستان با تاكید به اینكه روز جهانی قدس هرگز فراموش نمی شود گفت: هر روز مسلمانان بیشتر متوجه عظمت این روز در ایجاد وحدت و همدلی می شوند.

ستاد برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در كابل نیز امروز (شنبه) با انتشار بیانیه ای اعلام كرد: روزجهانی قدس، روز تبیین افكار عمومی از توطئه های صهیونیسم جهانی علیه كشورهای اسلامی و جنایات این رژیم غاصب علیه ملت مظلوم و به پا خواسته فلسطین است.

این ستاد در بیانیه خود تصریح كرده است كه مردم مسلمان افغانستان نیز امسال با وجود همه معضلات و گرفتاری ها، بزرگداشت روز جهانی قدس را بر خود لازم دانسته و حمایت از مردم مسلمان و انقلابی فلسطین را امری ضروری می داند.

بر اساس این گزارش، مردم افغانستان با ابراز انزجار از هرگونه سركوبگری و ددمنشی رژیم صهیونیستی علیه مردم مسلمان فلسطین، ادامه این اشغالگری را محكوم می كند و خواهان احقاق حق فلسطینیان و آزادی سرزمین های اشغالی است.

ستاد برگزاری راهپیمایی روز قدس در افغانستان در این بیانیه ضمن درود و سلام بر روح بلند و ملكوتی حضرت امام خمینی'ره' این منادی حقیقی وحدت امت اسلامی و بنیانگذار روزجهانی قدس، افزوده است كه مردم مسلمان افغانستان در آخرین جمعه ماه مبارك رمضان پرشور تر از سالهای گذشته فریاد مرگ بر اسراییل سر خواهند داد.

آساق/1501

سرخط اخبار جهان