مقام قطری: نشست دوحه بدون حضور نماینده حکومت سرپرست افغانستان بی ثمر خواهد بود

کابل- ایرنا- در آستانه برگزاری سومین دور از نشست های دوحه با موضوع افغانستان، معاون وزارت امور خارجه قطر به عنوان میزبان سنتی این گفت و گوها اعلام کرده است نشست دوحه بدون حضور نماینده حکومت سرپرست افغانستان نتیجه نخواهد داد.

به گزارش ایرنا، قرار است سومین نشست دوحه با حضور نمایندگان ویژه کشورها در امور افغانستان در روز ۱۰ تیرماه سال جاری برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا در کابل؛ محمد بن عبدالعزیز الخلیفی معاون وزیر امور خارجه قطر روز پنجشنبه گذشته با ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی دولت سرپرست افغانستان در کابل دیدار کرد.
معاون اقتصادی دولت سرپرست از همکاری قطر با افغانستان در زمینه‌های گوناگون قدردانی کرد و گفت: این روابط هر چه بیشتر گسترش و تقویت یابد.

ملا برادر افزود: درحال حاضر فرصت‌های سرمایه گذاری در افغانستان وجود دارد و سرمایه‌گذاران قطری می‌توانند در اینجا در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری نمایند.

به گفته‌ی معاون اقتصادی، حکومت سرپرست افغانستان تسهیلات لازم را برای سرمایه‌گذاران خارجی مهیا و به طور کامل از آنها حمایت می کند.

ملا برادر تاکید کرد: افغانستان خواستار روابط گسترده سیاسی-اقتصادی با همه کشور ها است و با اتخاذ این سیاست به تعامل دوجانبه رو آورده است.

وی افزود: بدون نماینده حکومت سرپرست افغانستان، کنفرانس بین‌المللی در مورد این کشور به هیچ نتیجه ای نمی‌رسد. بنابراین لازم است در این گونه جلسات به خواسته افغانستان احترام گذاشته شود.

معاون وزیر امور خارجه قطر هم در این دیدار گفت: آنها سرمایه گذاران این کشوررا به سرمایه‌گذاری در افغانستان تشویق خواهند کرد و به همین منظور سرمایه گذاران قطری در آینده نزدیک به کابل خواهند آمد.

محمد بن عبدالعزیز الخلیفی افزود: آنها با خطوط هوایی بین‌المللی قطر از نزدیک کار می کند تا طبق یک میکانیزم منظم پروازهای خویش را به افغانستان آغاز و تقویت روابط تجارتی میان دو کشور افزایش دهند.

وی همچنین خواستار شرکت نماینده حکومت سرپرست افغانستان در سومین نشست نمایندگان ویژه کشورها در مورد افغانستان در دوحه شد و افزود: قطر علاقه‌مند است که با مشارکت نماینده حکومت سرپرست افغانستان ، سومین نشست دوحه به نتیجه مطلوب برسد.

معاون وزارت امور خارجه قطر گفت: بدون نماینده حکومت سرپرست افغانستان، چنین جلساتی بی نتیجه بوده و در این زمینه موضع خود را به سازمان ملل متحد روشن نموده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha