۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۲:۳۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84735384
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حال و هوای شهرهای افغانستان در آستانه روز جهانی قدس

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۲:۳۲
کد خبر: 84735384
حال و هوای شهرهای افغانستان در آستانه روز جهانی قدس
تصویر آرشیو

تهران- ایرنا- مردم شهرهای مختلف افغانستان در آستانه روز جهانی قدس، به استقبال از این روز بزرگ رفتند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، خیابان‌های کابل و چند شهر دیگر افغانستان در استقبال از روز جهانی قدس حال و هوای قدس به خود گرفته است.

در خیابان‌های کابل و استان‌های کنر، لغمان و ننگرهار تابلوهایی با مضامین آزادی قدس شریف و حمایت از مردم مظلوم فلسطین نصب شده است.

همچنین صدها نفر از مردم شهر «مهترلام» مرکز ولایت لغمان امروز پنجشنبه در مراسمی در آستانه روز جهانی قدس با حضور در مساجد این ولایت، با سر دادن شعار «زنده باد اسلام» و «مرگ بر اسرائیل» از ملت فلسطین حمایت کردند.

خطیبان مساجد ولایت لغمان بر حمایت امت اسلامی از مواضع جبهه‌های مقاومت فلسطین تأکید کردند و گفتند که اگر شرایط مساعد باشد، مردم مسلمان و مجاهد افغانستان حاضر هستند برای جهاد به سرزمین‌های اشغالی بروند.

بر اساس گزارش‌ها، علاوه بر  لغمان در مراکز ولایت کابل، جلال آباد و کنر نیز در آستانه روز جهانی قدس، مراسم هایی برگزار شده است.

فردا جمعه ۲۹ آوریل ۲۰۲۲ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۱) مصادف با ۲۷ رمضان ۱۴۴۳ روز جهانی قدس است.

مردم افغانستان همواره از ملت مظلوم فلسطین حمایت کردند. آن ها در حالی با اشغالگری رژیم صهیونیستی مخالف هستند که خود با جنایات استکبار جهانی در کشورشان بیگانه نیستند و آزادی قدس شریف یکی از آرزوهای مردم این کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha