امام جمعه زاهدان: روحانیت نباید در انتخابات به تعیین مصادیق بپردازد

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: در انتخابات یک نامزد برنده می‌شود و دیگران بازنده و روحانیت که باید نقش پدری برای جامعه ایفا کند اگر در میان یک طیف قرار گیرد چه کاندیدای مدنظر رأی بیاورد و چه رأی نیاورد از جایگاه پدری به جایگاه برادری تنزل پیدا می‌کند.

به گزارش ایرنا آیت‌الله مصطفی محامی روز شنبه در دیدار صمیمی با علمای شیعه و اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به نزدیکی به ایام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا اظهارداشت: علما و روحانیون باید نقش هدایتگری را در کنار نقش پدری ایفا کرده و مردم را نسبت به وظایفشان برای حضور پر شور در انتخابات و همچنین شناخت و انتخاب هوشمندانه افراد آشنا کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان با ابراز این که روحانیت نباید در انتخابات به تعیین مصادیق بپردازد،افزود: مردم باید به گونه ای راهنمایی شوند تا فارغ از نگاه‌های قومی و مذهبی و بر اساس شایسته سالاری، توانمندی و تعهد افراد رای داده و افرادی را انتخاب کنند که در هر جایگاهی بهترین خدمت را برای جامعه داشته باشند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه خیر، برکت و معنویت است افزود: همه مسلمانان باید از نورانیت و معنویت این ماه استفاده کرده و تا ماه رمضان سال دیگر اندوخته‌ای داشته باشند.
آیت الله محامی گفت: همه مردم در ماه مبارک رمضان نیاز به تقویت معنویت دارند اما در این بین جامعه روحانیت وظیفه سنگین تری بر عهده داشته و مسوول هدایت مردم و انتشار معنویت و نورانیت در جامعه هستند و به همین علت ما علما نیاز به تقویت بیشتری نسبت به دیگران داریم و باید برنامه ریزی بیشتری برای بهره مندی از ماه مبارک رمضان داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: علما و روحانیون باید تحول روحی و رشد معنوی را در وجود خود ایجاد تا در جامعه نورافشانی و پرتو افکنی کرده و آحاد جامعه از این نورانیت و معنویت بهره مند شده و استفاده کنند.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی اظهارداشت: روحانیون علاوه بر وظیفه ای که نسبت به شخص خود دارند نسبت به مردم نیز دارای وظایفی هستند از جمله هدایت جامعه و آشنا کردن مردم با مبانی دینی، معارف اسلامی، احکام فقهی و آداب اخلاقی که متاسفانه در جامعه اسلامی دچار آسیب هایی در این زمینه ها هستیم.
آیت الله محامی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف علما و روحانیون آشنا کردن مردم با مبانی و ارزش های انقلاب اسلامی و وظایفی است که در برابر دولت و نظام اسلامی داریم که در این جهت نیز دچار آسیب هایی هستیم.
وی با اشاره به تاکید خداوند بر اخوت و برادری در جامعه ایمانی و پرهیز از آنچه که ممکن است بر انس، الفت و وحدت خدشه وارد کند گفت: خداوند توجه به شایعات، مسخره کردن و عیب جویی، برچسب زدن به یکدیگر، غیبت و سوء ظن و هر چیز دیگری که به برادری و وحدت در جامعه ایمانی خدشه وارد می کند را نهی کرده اما متاسفانه برخی از این آسیب ها در سطح جامعه دیده می‌شود مانند برخی فسادهای اخلاقی، اداری و مالی که جامعه روحانیت وظیفه دارد نقش ارشادی، راهنمایی، مربی گری و تربیت کنندگی خود را نسبت به مردم و مسئولان ایفا کند.
رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: وظیفه اصلی روحانیت هدایتگری مردم است اما نباید به مشکلات اقتصادی، معیشتی و اجتماعی مردم بی توجه باشیم و باید تا جایی که می توانیم برای پیگیری مطالبات مردم تلاش کنیم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha