روزنامه‌نگار مشهور پاکستانی: سردار سلیمانی را اسطوره خود می‌دانیم

اسلام‌آباد - ایرنا - روزنامه‌نگار ارشد و مجری محبوب برنامه‌های تلویزیونی در پاکستان با تمجید از مقاومت ملت ایران در برابر زورگویی‌های آمریکا، نقش فرمانده شهید سپاه قدس در جنگ علیه تروریسم در منطقه را مهم برشمرد و افزود: ما سردار قاسم سلیمانی را قهرمان و اسطوره خود می‌دانیم.

به گزارش روز جمعه ایرنا، «مبشر لقمان» این اظهارات را در دیدار «جعفر روناس» رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر «لاهور» مرکز ایالت پنجاب عنوان کرد.

وابسته فرهنگی کشورمان روز گذشته با حضور در دفتر مرکزی سایت خبری تحلیلی "باغی" با مبشر لقمان مجری محبوب برنامه های تلویزیونی پاکستان و مدیر پرتال ماهواره‌ای باغی تی‌وی دیدار و درباره ظرفیت های موجود و همکاری های مشترک در حوزه های مختلف فرهنگی و رسانه ای گفتگو و تبادل نظر کرد.

جعفر روناس با تمجید از فعالیت مبشر لقمان و پرتال رسانه‌ای باغی گفت: خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با نهاد مطبوعاتی باغی در حوزه های فرهنگی و هنری است. 

مبشر لقمان که مجری ارشد شبکه خبری BOL پاکستان نیز هست، سرزمین ایران را در کنار یونان باستان، مهد تمدن جهان دانست و گفت: رمز مقاومت و ایستادگی ایران در برابر زورگویی های غرب و آمریکا به تاریخ چند هزار ساله آن برمی گردد زیرا که ملت ایران هیچ گاه به کشورهای دیگر تعرض نکرده اما همیشه مورد حمله قرار گرفته اند به همین دلیل آنان بخوبی می دانند چگونه از استقلال خود دفاع و عزت ملی خود را حفظ کنند.

وی گسترش روابط راهبردی در همه زمینه‌ها بین جمهوری اسلامی ایران با پاکستان و دیگر بازیگران مهم منطقه شامل روسیه، چین، مالزی و ترکیه را تنها راه مقابله با سیاست های ظالمانه غرب و در راس آن ها آمریکا دانست.

مبشر لقمان افزود: کشورهای آسیایی به ویژه پاکستان و ایران دارای شباهت‌ها و اشتراکات زیادی در فرهنگ و تمدن هستند بنابراین کشورهای منطقه‌ای در مسیر منافع مشترک، باید از همه ظرفیت هایشان برای توسعه روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و هنری استفاده کنند.

وی با اشاره به اهمیت سند جامع همکاری‌های ایران و چین، آن را برای امنیت و ثبات منطقه‌ای و همچنین توسعه و رشد تجارت در منطقه مهم برشمرد.

این روزنامه‌نگار ارشد پاکستانی ضمن تمجدید از شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: فرمانده شهید سپاه قدس با فعالیت های ضد استکباری در منطقه و رشادت هایی که در این مسیر از خود نشان دادند به یک قهرمان و چهره اسطوره‌ای تبدیل شد هر چند ایشان دیگر در میان ما نیست اما راه ایشان ادامه خواهد یافت.

رئیس خانه فرهنگ ایران در لاهور نیز در این دیدار با بیان جایگاه جمهوری اسلامی ایران در میان امت اسلامی و جهان گفت: رژیم آمریکا از سال های گذشته تاکنون سعی کرده است تا با تحریم های ظالمانه علیه ملت شریف ایران، جمهوری اسلامی را وادار به تسلیم در برابر خواسته‌های شوم خود نماید اما مردم ایران به رهبری مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای، ضمن پایداری و ایستادگی در برابر این نوع فشارها توانسته است با عزت و اقتدار در جهت آرمان های متعالی به حرکت خود ادامه دهد.

وی بر آمادگی نمایندگی فرهنگی کشورمان برای توسعه همکاری‌های رسانه‌ای میان دو کشور از جمله ارائه مستندات چند رسانه ای متنوع درباره شهید سردار سلیمانی اعلام کرد.

مبشر لقمان ضمن تمجید از شخصیت شهید سردار سلیمانی به عنوان چهره‌ای ماندگار در تاریخ بشریت، آمادگی خود را برای تعامل با خانه فرهنگ در حوزه رسانه، فضای مجازی، تبادل فیلم و سریال و انتشار خبر و تحلیل اعلام کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha