شمار روستاهای دارای شرایط برگزاری انتخابات شورا در همدان افزایش یافت

همدان- ایرنا- دبیر ستاد انتخابات استان همدان گفت: شمار روستاهای دارای شرایط برای برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا در استان همدان به ۹۳۲ روستا افزایش یافت.

ابوالقاسم الماسی روز پنج‌شنبه در گفت و گو  با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه روستاهای واجد شرایط برای برگزاری انتخابات باید دارای ۲۰ خانوار بوده یا ۱۰۰ نفر جمعیت در آن ساکن باشند، افزود: بر این مبنا از یک هزار و ۶۱ روستای دارای سکنه استان همدان ۹۲۳ روستا واجد شرایط برای برگزاری انتخابات شورای اسلامی روستا هستند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان اظهار داشت: برخی از روستاها که در سال‌های گذشته دارای شورا بودند هم اینک دارای این شرایط نبوده اما متقاضی برگزاری انتخابات شورا هستند که این درخواست مردمی منافاتی با قانون انتخابات ندارد.

الماسی اضافه کرد: بنابراین به درخواست اهالی این روستاها پاسخ مثبت داده شد و برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا از ۹۱۷ به ۹۳۲ روستا افزایش یافت و انتخابات در این روستاها به همراه یک تیره عشایری برگزار می شود.

وی بیان کرد:  روند ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا از هشت صبح ۱۶ فروردین به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد و در ۲ روز نخست ۶۹۲ نفر ثبت نام از داوطلبان به عنوان نامزد انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا در این استان نام نویسی کردند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و هشتم خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha