صندوق کارآفرینی امید مهاباد ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد

مهاباد- ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید مهاباد گفت: ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۳۸۲ فقره انواع طرح توسط صندوق کارآفرین امید این شهرستان طی سال ۱۳۹۹ پرداخت شد.

کامران کریمی آذر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته از محل سپرده‌های مردمی و گردش حساب ۱۳۰ فقره وام به ارزش ۴۱ میلیارد ریال و ۲۹ فقره وام های ضروری و کارگشایی تا سقف ۵۰ میلیون ریال به ارزش یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال هم پرداخت شد.

وی همچنین از پرداخت پنج فقره وام اشتغال خانگی به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: این تسهیلات نیز در راستای حمایت از شغل های خانگی نظیر خیاطی، صنایع دستی، بسته بندی و از این قبیل پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید مهاباد همچنین اظهار داشت: طی یک سال گذشته پنج فقره تسهیلات ویژه سفر ریاست جمهوری به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال و ۱۲۵ فقره وام از محل خرید دستگاه کارت خوان و گردش حساب به ارزش سه میلیارد و ۷۱۳ میلیون ریال به بازاریان و فعالان مشاغل آزاد اعطا شد.

وی اضافه کرد: طی تفاهم نامه این صندوق با وزارت آموزش و پرورش نیز ۸۸ فقره وام به معلمان جهت پرداخت هزینه بیمه خودرو، آتش سوزی و حوادث به ارزش یک میلیاردو ۲۴۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

کریمی آذر با بیان این که این صندوق به دنبال حمایت از شغل‌های جدید و شناسایی فرصت‌های جدید است، اضافه کرد: شرکت الکترونیک صنعت "ویانا" که توسط جوانان نخبه و تحصیل کرده این شهرستان راه اندازی شده توسط این صندوق حمایت و هم اکنون برای هفت نفر نیرو فنی و متخصص فرصت اشغالزایی ایجاد کرده است.

با اشاره به اینکه این شرکت در امر تولید قطعات، مدارها و دستگاه الکترونیکی فعالیت دارد، بیان کرد: در مجموع ۱۳ میلیارد ریال برای راه‌اندازی این کارگاه هزینه شده که از این میزان ۹ میلیارد ریال تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید و مابقی توسط سرمایه گذار تامین شده است.

کریمی آذر همچنین از پیگیری طرح های "روستا" و "شهر" بدون بیکار در سطح این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: به افرادی که دارای تخصص و ایده مناسب برای ایجاد درآمد و اشتغالزایی هستند بدون محدودیت و در کمترین زمان تسهیلات بانکی پرداخت خواهد کرد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت از شهرهای مهم آذربایجان غربی‌است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha