تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان سمنان ۱۰۰ درصد محقق شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۹۹ به طور کامل و بیش از تعهد محقق شد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل غنیان روز سه شنبه به رسانه ها گفت: با تلاش دستگاههای اجرایی استان تعهد اشتغال سال ۹۹ به طور کامل محقق شد و از تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر تعهد اشتغال استان در بخشهای دولتی ، خصوصی ، پیمانکاری ، خوداشتغالی ، و مشاغل خانگی، تعداد ۱۰ هزار و ۸۴۶ نفر اشتغال جدید محقق و در سامانه رصد اشتغال ثبت شد.

وی افزود: با توجه به ابلاغ مبلغ ۵۰ میلیارد ریال جهت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اعتبار سال ۹۹ ، تاکنون بیش از ۹۵ درصد تسهیلات در استان به شاغلان خانگی دارای مجوز مشاغل خانگی پرداخت شد و به این ترتیب زمینه اشتغال ۳۵۲ نفر فراهم و فرصتهای شغلی جدید در منازل به وجود آمد.

غنیان به عملکرد مناسب ایجاد اشتغال در بخش تعاون استان سمنان اشاره کرد و افزود: جهت تشکیل و توسعه تعاونی های تولیدی، خدماتی و توزیعی، در سال ۹۹ برای ۲۷ تعاونی برنامه ریزی شده بود که به تشکیل و توسعه ۳۳ تعاونی در این بخش عمل شد.

وی بیان کرد: در نظارت قانونی بر تعاونی ها و اتحادیه های کشور نیز نظارت بر ۵۵۰ تعاونی پیش بینی شده بود که با تلاش بخش نظارت به ۸۲۴ تعاونی در استان عمل شد.

وی گفت: در بخش ایجاد فرصت های شغلی در تعاونی های کشور، ایجاد ۲۷۳ فرصت شغلی در سال ۹۹ برنامه ریزی شده بود که در این بخش نیز ۶۶۷ نفر شغل ایجاد شد.

غنیان گفت : به منظور راهبری صادرات تعاونی ها و اتحادیه ها مبلغ ۱۵۹۴۵ هزار دلار سالانه پیش بینی شده و این عدد در عمل به ۱۷۳۹۷ هزار دلار رسید و همچنین در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی تخصصی ، مدیریتی ، حقوقی و مجازی عدد ۱۲۷۵۹ (نفربرساعت) پیش بینی شده بود که در سال ۹۹ به ۱۷۳۳۷ (نفربرساعت) عمل شد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: جذب اعتبارات و کمک ها جهت توانمندسازی تعاونی ها مبلغ چهار هزار و ۲۵۰ میلیون ریال پیش بینی شد که عملکرد بخش تعاون به این عدد رسید و همچنین به منظور بررسی مسائل و مشکلات تعاونی ها در قالب کمیته های استانی تعاونی‌های مساله‌دار و رسیدگی به مشکلات مالی تعاونی ها و تسهیل و رفع موانع تولید، ۵۶ تعاونی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha