رونق مصرف اقلام تولید داخل کشور اهرم اصلی عبور از تحریم‌هاست

ارومیه- ایرنا- استاد دانشگاه ها و رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان غربی گفت: رونق و شکوفایی تولید و همچنین توجه مردم به استفاده از اقلام تولیدشده در کشورمان، اهرم اصلی عبور از تحریم هاست که باید در این باره، اهتمام جمعی ایجاد شود.

موسی صمیمی روز سه‌شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موانع پیش پای تولید در کشورمان بسیار زیاد است و چه بسا فعالان حوزه تولید، برای دریافت مجوزی باید مسیر پر پیچ‌و خم بوروکراسی اداری را طی کرده و سرانجام دست خالی بمانند.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا سعی می کنند سرمایه گذار را به سوی خود جذب کنند، اضافه کرد: در کشور ما برعکس این مساله انفاق می افتد و موانع متعدد زمینه ای فراهم می کنند تا تولید کننده و سرمایه گذار برای سرمایه گذاری و فعالیت هفت خوان را پشت سر بگذارد.

استاد دانشگاه های ارومیه ادامه داد: با این موانع، بیشتر افراد سرمایه خود را صرف موارد دیگری از جمله ساخت و ساز می کنند.

صمیمی بیان کرد: بانک ها به جای حمایت از تولید چشم انتظار بی رمق شدن و ‌رکود واحدهای تولیدی هستند تا از این وضعیت استفاده کرده و به سود خود برسند.

وی افزود: با ورشکستگی واحدهای تولیدی کارگران این واحدها تعدیل یا بیکار شده و دستگاه های این کارخانه ها به جای فعالیت، به خواب می روند و درعوض بانک ها به اهداف خود می رسند.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی کنونی و تحریم ها بیش از هر زمان دیگری می طلبد تا با اعطای مشوق های سرمایه گذاری تولید کنندگان را به سمت تولید محصولات مورد نیاز سوق دهیم تا گرهی از مشکلات اقتصادی کشور گشوده شود.

استاد دانشگاه های ارومیه، واردات بی رویه و قاچاق را ۲ مانع مهم بر سر راه جهش تولید عنوان کرد و گفت: البته تولیدکنندگان نیز باید محصول باکیفیت تولید کرده و ‌ذایقه و سلیقه مشتری را اولویت قرار دهند.

صمیمی اظهار کرد: در حال حاضر مردم به ناچار برخی خودروهای داخلی را می خرند زیرا از کیفیت لازم برخوردار نیستند بنابراین برای ماندگاری تولید داخلی باید کیفیت و دقت در تولید اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، مقام معظم رهبری شعار سال ۱۴۰۰را سال « تولید، پشتیبانی ها ومانع زدایی ها» نامگذاری کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha