۳۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۱۴
کد خبر: 84269952
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتاب «شرح معرفتی ۴۰ غزل از دیوان شمس» منتشر شد

۳۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۱۴
کد خبر: 84269952
کتاب «شرح معرفتی ۴۰ غزل از دیوان شمس» منتشر شد

کرمانشاه - ایرنا - انتشارات سرانه کتاب «شرح معرفتی ۴۰ غزل از دیوان شمس» اثر «یزدان‌پناه عسکری» پژوهشگر کرمانشاهی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ این کتاب در ۱۳۲ صفحه، به بهای ۶۰ هزار تومان، در  هزار نسخه، با طراحی جلد «فاطمه یزدانی فر» و صفحه آرایی «هستی مرادی» برای نوبت چاپ اول، در اندازه رقعی، جلد شومیز چهار رنگ و کاغذ سفید ۷۰ گرمی و مقدمه‌ای از «مهرداد مرادی» به عنوان ناشر کتاب سرانه به چاپ رسیده است.

یزدان‌پناه عسکری، متولد ۱۳۳۵ کرمانشاه و دارای تحصیلات تا مقطع دیپلم از خرم‌آباد لرستان است؛ وی به عنوان کتابدار سازمان آموزش و پرورش کرمانشاه در سال ۱۳۸۲ پس از ۳۰ سال خدمت بازنشسته شد و از اساتید و بزرگان فرهنگ و هنر کرمانشاه، کتابخانه، مرکز اسناد علوم پزشکی کرمانشاه، فهرست‌نویسی و اعلام نویسی و صحافی  آموخته است.  

او چندین سال در حضور استاد بزرگوار مرحوم حاج «حسین مریدی»، فتوحات و فصوص ابن عربی را فرا گرفته است.

نویسنده کتاب در ارتباط با اثر می‌گوید: روش کار با دیوان شمس به طریق غوطه زدنی در آن است که تمرکزش بر بعضی از ابیات غزل‌ها، به پشتوانه آشنایی با معرفت ابوسعید ابوالخیر و با همت مدیر نشر سرانه در دسترس قرار گرفته است.

ناشر کتاب هم در مقدمه این اثر گفته در ایران اگر کسی در صدد بررسی آثار بزرگانی چون شمس و مولانا برآمده غالباً در نگاه ادبی بوده و کم هستند کسانی که نگاه معرفتی به آثار آنان داشته است مخصوصاً در کرمانشاه که به ندرت چنین اقدامی صورت گرفته است و حتی از نگاه ادبی؛ ولی عسکری با سال‌ها مطالعه و پژوهش در باب معرفت عرفانی چه اسلامی و ایرانی چه شرقی ضمن تسلط و تبحر پیدا کردن بر این زمینه توانست غزلیاتی از دیوان شمس از این منظر مورد تحلیل قرار دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha