۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۲۱:۳۹
کد خبر: 84249199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بی اعتمادی اتریش و دانمارک به اتحادیه اروپا در مبارزه با کرونا

تهران- ایرنا- دولت‌های اتریش و دانمارک اعلام کرده‌اند در روند مبارزه با همه‌گیری کرونا دیگر به برنامه تامین واکسن‌های کرونا از سوی اتحادیه اروپا اعتماد ندارند.

به گزارش ایرنا، اتریش و دانمارک دیگر نمی خواهند در مبارزه با ویروس کرونا فقط به اتحادیه اروپا اعتماد کنند.

روزنامه فرانکفورتر آلگماینه آلمان با اعلام این خبر نوشت: «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش امروز (سه شنبه) اعلام کرد که در زمینه تحقیق و تولید واکسن های جدید، دولت های این کشور و دانمارک همکاری با طرف ثالث را برنامه ریزی کرده اند.  

کورتس در انتقاد به کندی روند تحویل واکسن های کرونا به کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت: در تابستان توافق کردیم که واکسن ها توسط اتحادیه اروپا برای کشورهای عضو به موقع تهیه و به سرعت تصویب شوند. این درست است، اما آژانس دارویی اروپا (EMA) در تأیید واکسن بسیار کند عمل می کند و گلوگاه های بی شماری در شرکت های دارویی وجود دارد.

صدراعظم اتریش هشدار داد که با این شرایط، کشورهای اروپایی باید خود را برای جهش های بعدی کرونا آماده کنند، از این رو آنها برای تهیه واکسن های نسل دوم دیگر نباید به اتحادیه اروپا وابسته باشند.

کورتس می خواهد پیش از سفر به اراضی اشغالی فلسطین با نمایندگان شرکت های دارویی مانند پلی مون، نووارتیس، فایزر و بورینگر اینگلهایم و دانشمندان و متخصصان پزشکی دیدار کند. کارشناسان بر این باورند که این کشور باید در سالهای آینده دو سوم جمعیت یعنی بیش از شش میلیون اتریشی را سالانه واکسینه کند.

هر چند گفته می شود که در تابستان با واکسیناسیون اوضاع به حالت عادی باز می گردد، اما همه گیری از بین نمی رود. علت آن عمدتا جهش های در حال ظهور ویروس کرونا است. کورتس با اشاره به این واقعیت می گوید: ما باید به موقع خود را برای این مرحله و مرحله بعد از تابستان آماده کنیم.

تاکنون ۴۶۲ هزار و ۷۶۹ نفر در اتریش به کرونا مبتلا شده اند که از این میان ۸ هزار و ۶۰۵ نفر جان باخته و ۴۳۳ هزار و ۸۷۳ نفر بهبود یافته اند. جدیدترین آمار ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت در این کشور کوچک اروپایی هزار و ۹۲۰ نفر اعلام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha