۱۲۱ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی بستری شدند

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: ۱۲۱ بیمار جدید کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در استان بستری شدند که این رقم پس از پایان خیز سوم کرونا، بی‌سابقه است.

دکتر جواد آقازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، ۳۹ نفر شامل ۳۲ درصد کل بستری شدگان ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهر ارومیه بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بستری شدگان کرونایی در مراکز درمانی آذربایجان غربی از ۵۰۰ نفر فراتر رفت، اظهار کرد: از ۵۰۷ بیمار با سندرم حاد تنفسی بستری شده در استان، ۲۷۷ نفر مشکوک و ۲۳۰ نفر مبتلا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: از این تعداد همچنین ۱۳۰ نفر در بخش های مراقبت های ویژه بستری شده و ۳۱ نفر با استفاده از ونتیلاتور، تنفس می کنند.

دکتر آقازاده با ابراز خوشحالی از نبود بیمار فوتی کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته در آذربایجان غربی بیان کرد: در این مدت، ابتلای ۳۰۰ نفر به کرونا در استان ثبت شد که رقم بسیار بالایی بوده و کاهش آن نیازمند رعایت موارد بهداشتی است.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۱۱۱ هزار و ۴۲۵ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و سه هزار و ۵۹۱ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

در حال حاضر، هفت شهرستان آذربایجان غربی وضعیت نارنجی، هشت شهرستان وضعیت زرد و ۲ شهرستان وضعیت آبی دارند.

ارومیه، خوی، میاندوآب به عنوان سه شهر پرجمعیت آذربایجان غربی، وضعیت نارنجی دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha