۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۰۴
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84235699
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مهاباد هفته‌ بدون فوتی کرونا را ثبت کرد

۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۰۴
کد خبر: 84235699
مهاباد هفته‌ بدون فوتی کرونا را ثبت کرد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: طی یک هفته گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در این شهرستان ثبت نشده و مجموع جانباختگان بر اثر ابتلا به این ویروس بدون تغییر باقی مانده است.

بهاءالدین حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۲۵ نفر در این شهرستان به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: در بهمن‌ماه سال‌جاری ۳۲۰ مورد مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان شناسایی شده که از این تعداد نزدیک به ۴۰ نفر در بیمارستان مهاباد بستری شده و هشت نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد بیان کرد: شمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان در هفته چهارم بهمن‌ماه افزایش یافته به نحوی که در این هفته ۹۷ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و از این تعداد ۱۱ نفر در بیمارستان مهاباد بستری شده‌اند.

حسینی، وضعیت کرونایی شهرهای اطراف را در آمار مهاباد را تاثیرگذار دانست و گفت: نزدیکی و همجواری با چهار شهر که وضعیت نارنجی دارند، با توجه به رفت و آمدهای شهروندان این شهرها به مهاباد، در افزایش شمار مبتلایان به کرونا تأثیر خواهد داشت.

وی با اشاره به آتش‌سوزی بازارچه قدیم مهاباد، افزود: شمار زیادی از شهروندان برای کمک و یا کنجکاوی در محل حادثه حضور داشتند و براین اساس از افزایش شمار مبتلایان در ۱۰ تا ۱۴ روز آینده نگران هستیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ضمن انتقاد از اعلام تخفیف کالا و ایجاد تجمع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرستان، اضافه کرد: بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تبلیغ اعمال تخفیفات ویژه زمینه را برای تجمع‌ پر خطر شهروندان ایجاد می‌کنند و در این راستا برخورد جدی و قاطع لازم است.

وی در پایان نسبت به کاهش استفاده از ماسک و عادی انگاری کرونا از سوی شهروندان ابراز نگرانی کرد گفت: سهل انگاری در استفاده از ماسک و عادی انگاری ویروس کرونا علاوه بر اینکه سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، اقتصاد و پویایی شهرستان را هم با چالش جدی روبرو خواهد کرد.

ویروس کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان‌غربی شایع شد و ۱۷ اسفندماه سال گذشته نخستین موارد مثبت کرونا در مهاباد تایید شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha