۳۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۳۹
کد خبرنگار: 1829
کد خبر: 84234365
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرمان از استان های پیشرو در زمینه جلب مشارکت های مردمی است

کرمان - ایرنا - مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، کرمان را از استان های پیشرو در جلب مشارکت های مردمی دانست و گفت: تدوین و اجرای میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار یکی از مصادیق حرکت های خوب این استان در راستای توسعه مشارکت های مردمی است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا هنری روز پنجشنبه در چهارمین گردهمایی میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار در بم افزود: دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه در راستای اصل ۱۵۶ قانون اساسی، گام دوم انقلاب و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین و اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه به منظور بهره گیری بیشتر از فعالیت نهادهای مردمی تدوین شده است، ادامه داد: پس از انتصاب آیت الله رییسی به عنوان ریاست قوه قضاییه نقطه عطفی در این قوه ایجاد شده و در مرحله نخست دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه مبتنی بر سند تحول قضایی تدوین شد.
مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری ازوقوع جرم قوه قضائیه با تاکید بر این مطلب که دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه نقطه عطفی در این قوه به شمار می رود، اظهار داشت: بر اساس این دستورالعمل زمینه حضور ورود تمامی نهادهای مردمی، سمن ها، گروه های جهادی و انجمن ها در کلیه فرایندهای رسیدگی فراهم شده است.
هنری با اشاره به این مطلب که اعتقاد قلبی ریاست قوه قضاییه بر مشارکت صد در صدی مردم در قوه قضاییه است، ادامه داد: هر جا کار را به مردم محول کرده ایم، موفق بوده ایم و در این دستورالعمل نیز زمینه مشارکت نهادهای مردمی در سیاست گذاری و مشارکت در تدوین اجرای طرح ها و برنامه ها فراهم شده است.
وی به تعریف سامانه ای الکترونیکی به منظور ثبت نام نهادهای مردمی، سمن ها و گروه های جهادی در راستای همکاری و اجرای دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه اشاره و بیان کرد: تمامی نهادهای مردمی، سمن ها و گروه های جهادی پس از ثبت نام در این سامانه، می توانند در تمامی زمینه های صلح و سازش، نظارت بر اجرای قوانین و حمایت از بزه دیدگان ورود و همکاری داشته باشند.
مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تاکید بر این مطلب که بر مبنای نگاه ریاست قوه قضاییه باید ۷۰ درصد وظایف ذاتی قوه قضاییه را با استفاده از ظرفیت های مردمی اجرایی کنیم، گفت: یکی از نگرانی های قوه قضاییه حجم بالای ورودی پرونده ها است که با استفاده از ظرفیت های مردمی می توان این مشکل را رفع کرد.
هنری به راه اندازی و فعال سازی سامانه سجام نیز اشاره کرد و گفت: اطلاعات این سامانه بسیار محرمانه و یکی از نکات مثبت آن این است که تمام دادستان ها و مقامات اجرایی استان می توانند گزارشات ارسالی از سوی دیده بان ها را مشاهده کرده و  دستورات لازم برای پیگیری موضوعات را صادر کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha