۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۵۲
کد خبرنگار: 980
کد خبر: 84232362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۳ طرح تولیدی صنعتی در سلماس اجرایی شده است

۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۵۲
کد خبر: 84232362
 ۹۳ طرح تولیدی صنعتی در سلماس اجرایی شده است

ارومیه- ایرنا- سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت سلماس گفت: ۹۳ طرح صنعتی و تولیدی با ۲ هزار و ۲۶۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این شهرستان در حال اجراست.

حسن پاشازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با راه اندازی این واحدهای صنعتی و تولیدی، برای یک هزار و ۷۷۳ نفر زمینه شغلی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: در ۱۱ ماه امسال در حوزه صنایع ۱۸ فقره جواز تأسیس و سه فقره پروانه بهره برداری در سلماس صادر شده است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت سلماس اظهار داشت: در این شهرستان ۱۱۰ واحد صنعتی و تولیدی با حجم سرمایه گذاری  یک هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۲ هزار و ۱۲۳ نفر در حال فعالیت است.

پاشازاده بیان کرد: در این شهرستان ۲۰ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر موجود است که سالانه ۴۹۴ هزار تن انواع مواد معدنی از این معادن استخراج می شود.

وی اضافه کرد: در این معادن ۱۲۰ نفر به طور مستقیم اشتغال دارند.

وی گفت: عمده مواد معدنی استخراجی از معادن این شهرستان تراورتن، مرمر، سنگ گچ، سنگ آهن، بازالت و شن و ماسه است.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت سلماس گفت: امسال ۸۵۷ فقره پروانه کسب برای واحدهای صنفی در این شهرستان صادر و با صدور این پروانه ها زمینه اشتغال برای ۲ هزار و ۱۴۲ نفر فراهم شده است.

پاشازاده افزود: امسال پنج هزار و ۴۹۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی، خدماتی، توزیعی و عملکرد سطح بازار صورت گرفته که منجر به تشکیل ۵۳۰ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال شده است.

وی اضافه کرد: امسال سال یک هزار و ۴۲۰ مورد بازرسی از واحدهای پخت نان انجام شده که ۱۴۷ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از یک میلیارد و ۷۵۷ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.

سلماس در ۸۵ کیلومتری شمال ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha