بیش از ۱۴ هزار نفر در واحدهای صنعتی و صنفی خوی مشغول به‌کار هستند

ارومیه- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: ۱۴ هزار و ۱۵ نفر در واحدهای صنعتی و صنفی این شهرستان مشغول به کار هستند که از این تعداد، بیش از هفت هزار نفر مربوط به بخش صنعت و معدن است.

امیر جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ۱۹۷ واحد صنعتی دارای پروانه معتبر با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد اشتغال مستقیم برای پنج هزار و ۸۱۸ نفر موجود است، اظهار داشت: عمده تولیدات این شهرستان محصولات نساجی، سیمان، قند، انواع مبلمان و سرویس خواب، فرآوری مواد معدنی، مخازن اکسیژن و CNG است.

وی اضافه کرد: ۵۵ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با حجم استخراج سالانه بیش از ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تن انواع مواد معدنی نیز با حجم سرمایه گذاری ۲۵۳ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۵۱۶ نفر وجود دارد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خوی گفت: این شهرستان دارای ۲ هزار و ۸۱۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب معتبر می باشد که ۷ هزار و ۳۰ نفر در این واحدها مشغول بکار هستند.

جعفری افزود: ۱۷۶ واحد فاقد پروانه کسب نیز با اشتغالزایی ۴۴۰ نفر وجود دارد که این واحد ها نیز در حال ساماندهی هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال تکمیل هستند که با راه اندازی این واحدهای جدید صنعتی در آینده نزدیک برای ۲۱۱ نفر نیز اشتغال مستقیم فراهم می شود.

وی اضافه کرد: در راستای کنترل و نظارت بر عملکرد واحد های صنفی و غیر صنفی از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ۱۲ هزار و ۴۰۲ مورد بازرسی صورت گرفته که یک هزار و ۱۱۳ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش ۷۸۹ میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به نهاد های ذیربط ارجاع داده شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی ادامه داد: در خصوص احتکار کالاهای مورد نیاز در این شهرستان نیز ۲۳۴ مورد بازرسی انجام شده و در حوزه قاچاق کالا ۳۷۵ مورد بازرسی انجام و ۱۰ فقره پرونده قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۴۹۲ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha