بیش از هشت هزار نفر در واحدهای صنعتی و تجاری شهرستان چایپاره اشتغال دارند

ارومیه- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چایپاره در شمال آذربایجان غربی گفت: هشت هزار و ۴۸۸ نفر در حوزه صنعت، معدن و تجارت این شهرستان اشتغال دارند.

حسین بنکدار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نزدیکی چایپاره به منطقه آزاد صنعتی– تجاری ماکو و جاده بین المللی و نیز وجود ظرفیت بالای انواع مواد معدنی، زمینه سرمایه گذاری خوبی را برای سرمایه گذاران فراهم ساخته است، افزود: هم اینک ۲۴ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر با حجم سرمایه گذاری ۸۹۸ هزار و ۲۶۲ میلیارد ریال مشغول به فعالیت هستند که در این واحدها ۷۴۰ نفر اشتغال فراهم شده است.

وی اضافه کرد: سه طرح صنعتی نیز با پیشرفت فیزیکی بیش  ۶۰ درصد در حال تکمیل است که برای راه اندازی این واحدهای صنعتی، ۷۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که با بهره برداری از این واحدها پیش بینی می‌شود زمینه اشتغال مستقیم برای ۴۸ نفر دیگر نیز فراهم شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت چایپاره گفت: ۳۱ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با حجم ذخیره قطعی ۲۵ میلیون و ۶۳۶ هزار تن در این شهرستان وجود دارد که برای بهره برداری از این معادن ۲۳۸ هزار و ۵۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام و برای ۳۴۵ نفر زمینه اشتغال فراهم شده است.

بنکدار افزود: این شهرستان دارای ۱۶ محدوده دارای گواهی کشف معتبر با ذخیره قطعی ۱۹ میلیون و ۵۴۲ هزار تن است که برای تکمیل مراحل اکتشافی این محدوده ها ۱۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی اضافه کرد: شهرستان چایپاره ۱۴ محدوده اکتشافی در حال انجام مراحل اکتشاف است.

رییس اداره صنعت،  معدن وتجارت چایپاره اظهار داشت: در حال حاضر ۲ هزار و ۶۷۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب معتبر فعال است که ۶ هزار و ۶۸۰ نفر در این واحدها مشغول بکار هستند و ۲۷۰ واحد صنفی بدون پروانه کسب با اشتغال زایی ۶۷۵ نفری وجود دارد که این واحدهای صنفی نیز ساماندهی می شوند.

بنکدار افزود: برای نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی چایپاره نیز از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۸۳ مورد بازرسی صورت گرفته در این زمینه ۳۹ فقره پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۳۲ مورد بازرسی در خصوص احتکار کالا انجام و یک فقره پرونده تخلف احتکار به ارزش ۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال تشکیل و برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

وی اظهار داشت: در این مدت ۱۶ مورد بازرسی در حوزه قاچاق کالا با تشکیل ۲ فقره پرونده تخلف قاچاق نیز به ارزش ۲۳ میلیون ریال در شهرستان چایپاره تشکیل و به تعزیرات حکومت ارسال شد.

شهرستان چایپاره در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha