طرح‌های عمرانی و زیرساختی شهرک صنعتی سروستان به بهره‌برداری رسید

شیراز-ایرنا- طرح‌های عمرانی و زیرساختی شهرک صنعتی شهرستان سروستان یکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۹۹ همزمان با دهه مبارک فجر با حضور معاون گردشگری و هماهنگی امور زائرین استاندار فارس به ‌بهره‌برداری رسید.

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی، این طرح‌ها شامل شبکه داخلی گاز و اتصال شهرک صنعتی به شبکه سراسری گاز و فاز نخست طرح زیرسازی و جدول گذاری شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان است.

همچنین با حضور معاون استاندار فارس عملیات اجرایی طرح‌های توسعه شبکه داخلی فاضلاب و شبکه داخلی گاز و طرح توسعه زیرسازی و آسفالت و جدول گذاری آغاز شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در این مراسم گفت: با اجرای طرح فاز اول شبکه داخلی گاز با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و به طول ۷.۵ کیلومتر، شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان به شبکه سراسری گاز کشور متصل شده و از این پس واحدهای مستقر این در شهرک صنعتی می‌توانند از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.
احد فتوحی با اشاره به بهره‌برداری از طرح فاز اول زیرسازی و جدول‌گذاری شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، افزود: همچنین فاز دوم طرح زیرسازی و جدول‌ گذاری نیز به طول پنج کیلومتر و با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال آغاز شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: طرح شبکه داخلی فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان نیز به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال آغاز شد که این طرح تا ۱۰ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
فتوحی بیان کرد: شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان با مساحت ۷۱۵ هکتار به عنوان مهمترین گزینه سرریز سرمایه‌گذاری شهر شیراز در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در سال‌های اخیر اعتبارات مناسبی به منظور توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک به منظور جذب سرمایه گذار هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان، ۷۱۵ هکتار مساحت دارد و ظرفیت استقرار ۳۵۰ واحد صنعتی در فاز نخست آن پیش‌بینی شده است.
فتوحی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل در توسعه این شهرک تامین آب است، افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی در این منطقه، گزینه‌های مختلف برای تامین آب نظیر انتقال آب از شیراز و نیز جابجایی چاه آب قدیمی و حفر حلقه جدید چاه در دست پیگیری است که در این زمینه امیدواریم موضوع تامین آب با حمایت دستگاه‌های اجرایی به نتیجه برسد.
وی ادامه داد: برای تامین برق پایدار نیز هم اکنون برق واحدهای موجود از طریق خط دومداره اختصاصی تامین و مذاکراتی با شرکت برق منطقه‌ای و وزارت نیرو برای تامین برق در آینده انجام و طرح‌هایی اجرا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: در حال حاضر ۳۴ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقد و در قالب این قرارداد ۱۶هکتار زمین واگذار شده است.
فتوحی افزود: این شهرک صنعتی به دلیل نزدیکی به کلانشهر شیراز و قرارگیری در امتداد بزرگراه شیراز- بندرعباس از ظرفیت مناسبی برای توسعه برخوردار است.
شهرستان سروستان در فاصله ۸۰ کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha