۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۲۲
کد خبرنگار: 1762
کد خبر: 84209152
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرپرست شهرداری مراغه: بودجه سال آینده شهرداری ۲۷.۳ درصد رشد دارد

مراغه - ایرنا - سرپرست شهرداری مراغه با اشاره به تقدیم بودجه پیشنهادی ۱۴۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ شهرداری این شهر به رییس شورای اسلامی شهر اعلام کرد: بودجه سال آینده نسبتب به امسال ۲۷.۳ درصد رشد دارد.

شهرام مروتی روز چهارشنبه در این باره به ایرنا گفت: بودجه مصوب شهرداری مراغه در سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۶.۵ درصد از بودجه سال جاری شهرداری مراغه محقق شده است، گفت: با توجه به مشکلات داخلی کشور و تحریم ها و همچنین شرایط کرونایی، مدیریت شهری با برنامه ریزی علمی و اصولی تاثیرات شرایط را به حداقل رسانده است.

وی ادامه داد: بودجه ۱۴۰۰ شهرداری مراغه در راستای توسعه رفاه و آسایش مردم و ارتقای جایگاه فرهنگی و گردشگری شهر تقدیم شورا شده و با برنامه ریزی و مطالعات اساسی از منطق صحیحی برخوردار است.

سرپرست شهرداری مراغه با بیان اینکه تمرکز بودجه ۱۴۰۰ بیشتر بر روی طرح های عمرانی نیمه تمام و اولویت دار است، تشریح کرد: اجرای طرح های عمرانی یکی از اصلی ترین اهداف در نظر گرفته شده در بودجه سال ۱۴۰۰ و  سهم حوزه عمرانی در آن ۷۴ میلیارد تومان است.

مروتی اضافه کرد: این میزان اعتبار برای اتمام پروژه های عمرانی در حال اجرای شهرداری، توسعه و بهبود حمل و نقل و توسعه گردشگری، فرهنگ و هنر، بهبود محیط زیست و ایمنی شهری، بهبود وضعیت کالبدی و فضاهای شهری و همچنین افزایش بهره‌وری سرمایه‌ها و بهبود مدیریتی شهرداری در نظر گرفته شده است.

وی بودجه جاری شهرداری مراغه در سال ۱۴۰۰ را ۶۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این بودجه نسبت به سال گذشته رشد ۲۲ درصدی دارد.

وی گفت: اعتبارات جاری شهرداری تنها شامل حقوق و دستمزد کارکنان نیست و بخشی مهمی آن صرف نگهداری و نظافت شهر می‌شود.

وی سهم بودجه عمرانی شهرداری مراغه در سال ۱۴۰۰ را ۵۳ درصد و سهم بودجه جاری را ۴۷ درصد عنوان کرد و افزود: در بودجه سال ۹۹ سرانه بودجه هر شهروند مراغه ای در حدود ششصد هزار تومان بود و در بودجه سال ۱۴۰۰ این رقم به هفتصد و پنجاه هزار تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سرانه شهروندی مراغه همچنان با سرانه شهروندی یک شهر ایده ال فاصله دارد، یادآوری کرد: در سال های بعدی شهرداری مراغه جهش بودجه ای را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی با تاکید اینکه شهرداری مراغه روند افزایش بودجه در سال‌های گذشته را به صورت تدریجی دنبال کرده است، اضافه کرد: در چند سال اخیر بودجه شهرداری مراغه رشد نسبتا مناسبی داشته و روند افزایش بودجه با توجه به تورم از رشد قابل قبولی برخوردار است.

وی با تاکید براینکه نباید بار تامین بودجه را بر دوش شهروندان بگذاریم، گفت: استفاده از ظرفیت های موجود، جذب سرمایه گذاران، تملک دارایی های سرمایه ای و تملک دارایی های مالی برای تحقق بودجه از اولویت های مجموعه مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: در بودجه عمرانی سال ۱۴۰۰ شهرداری مراغه، سهم بودجه پروژه‌های شاخص، سهم پروژه‌های مهم مناطق، سهم پروژه‌های منطقه‌ای و سهم سایر پروژه‌های عمرانی بصورت دقیق و شفاف مشخص شده که پس تصویب نهایی جزییات آنها ارایه خواهد شد.


رییس شورای اسلامی شهر مراغه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت، همدلی و هم‌افزایی نیاز داریم تا زمینه زندگی مناسب برای تمام مردم فراهم شود.

سید جواد عطار موسوی افزود: در بودجه ۱۴۰۰ تلاش شده که بودجه منطبق بر واقعیت و براساس تمامی معیارها و نیازها باشد تا امکان تحقق برای آن فراهم شود.

وی گفت: همچنین تلاش شده سهم بودجه عمرانی نسبت به بودجه جاری کمی منطقی و معقول باشد و بودجه‌های جاری کاهش و بودجه‌های عمرانی افزایش پیدا کند.

وی تعریف بودجه را منابعی محدود برای تقاضاهای نامحدود دانست و گفت: این که این منابع محدود صرف چه اقداماتی شود نیازمند اولویت‌بندی است. 

شهرداری مراغه با درجه ۹ دارای سه منطقه، پنج معاونت و چهار سازمان زیرمجموعه بوده و در سال ۱۳۰۷ شمسی تاسیس شده است.

مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان‌شرقی بعد از تبریز با بیش از ۱۸۶ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز مرکز استان قرار گرفته و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha