هشدار سیلاب و بارش تگرگ در آذربایجان‌شرقی

تبریز- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی در استان، موجب بارش رگبار باران، بروز سیلاب و در نواحی مستعد بارش تگرگ می‌شود.

«محمد امیدفر»، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به صدور هشدار جوی زرد در خصوص تغییرات شرایط آب و هوایی در استان، افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی این وضعیت تا عصر دوشنبه در استان ادامه می یابد و موجب ابرناکی، تندبادهای لحظه ای و احتمال خیزش گرد و خاک و غرش آذرخش می شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت کلیه نواحی استان به ویژه منطقه ارسباران را فرا می گیرد، اظهار کرد: به دنبال بارش های رگباری، احتمال سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد؛ بر این اساس مسافران و علاقه مندان به طبیعت از اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارش های رگباری در برخی ساعات در استان، گفت: در جاده های کوهستانی احتمال لغزندگی جاده ای و اختلال در تردد جاده ای وجود دارد.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به رخداد تندبادهای لحظه ای، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بنابراین توصیه می شود اقدامات لازم برای محکم کردن سازه های سبک، تابلوهای تبلیغاتی، سقف گلخانه ها و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده انجام شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک بوده ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره زیر تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و ربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha