الگوسازی «رحمتی» برای شهادت‌طلبی بسیجیان

مراغه- ایرنا- «مالک رحمتی» و برادرش «صالح» حدود ۲۰ سال قبل تابلویی از تصاویر شهدای محله شریعت‌آباد و پایگاه شهید مدنی مراغه را روی دیوار مسجد نصب کردند و قاب تصاویر ۲ شهید دیگر را خالی گذاشتند تا بسیجیان بر سر آن رقابت کنند و اکنون تصویر همین استاندار جوان دولت مردمی در یکی از این قاب‌ها نقش می‌بندد.

دوستانش می‌گویند «مالک» همزمان با تحصیل در دانشگاه امام صادق (ع) مسئولیت آموزش بسیجیان این پایگاه را بر عهده داشت و توجه‌ها را مدام به ۲ قاب‌ خالی شهدای مسجد جلب می‌کرد تا از این طریق شهادت‌طلبی را برای بسیجیان الگوسازی کند.

البته طی این ۲ دهه، محله شریعت‌آباد و پایگاه شهید مدنی مراغه شهیدی را تقدیم اسلام و انقلاب نکرد و اکنون برگ برنده این الگوسازی در دستان مالک قرار دارد تا این عاشق شهادت و خدمت، سعادت دنیا و آخرت را مالک شود.

«رحمتی» که عاشق شهادت بود، با عروجش سعادت دنیا و آخرت را مالک شد و الگوسازی برای شهادت را تفسیر دوباره کرد

«جعفر قهرمان» از بسیجیان پایگاه شهید مدنی مراغه که روزگاری پای سخنرانی‌ها و آموزش‌های «مالک» می‌نشست، با چشمانی اشک‌آلود می‌گوید: به حق که لایق شهادت بود.

وی ادامه می‌دهد: «مالک» دغدغه تربیت نیروهای مخلص و بسیجی برای نظام و انقلاب را داشت و برای بسیجیان پایگاه شهید مدنی مراغه یک الگو و معلم بود.

«قهرمان» اضافه می‌کند: همیشه برای عاقبت‌بخیری و شهادت دعا می‌کرد و خودش را سرباز نظام می‌دانست تا جایی که می‌گفت: «هرجا که به سربازی نیاز باشد، من نظری ندارم؛ چه مثبت و چه منفی».

«محمدحسین علیپور» که در مسجد شریعت‌آباد مراغه حضور دارد نیز به خبرنگار ایرنا همان تابلو شهدا را نشان می‌دهد و می‌گوید: در این تابلو تمثال ۱۵ شهید به چشم می‌خورد و حال که تصویر «مالک» روی یکی از قاب‌ها قرار می‌گیرد، یک قاب دیگر برای شهادت بسیجیان پایگاه شهید مدنی مراغه باقی می‌ماند.

«حیدر رهبری» از اعضای هیئت امنای مسجد هم به حضور مستمر «مالک» در مسجد طی دوران کودکی‌اش شهادت می‌دهد و بیان می‌کند: هم خودش و هم دیگر برادرانش سخنور بودند و همواره برای بسیجیان سخنرانی می‌کردند.

«علیرضا فرشاد» از دوستان نزدیک «مالک» نیز بیان می‌کند: «مالک» در رسیدن به اهداف متعالی اسلام و انقلاب پا پس نمی‌کشید و از روش‌های علمی برای تقویت تفکر اسلامی اهالی مسجد بهره می‌گرفت.

وی با تاکید بر اینکه «مالک» برای خدمتگزاری به مردم همیشه در صحنه حاضر بود، اضافه می‌کند: وی بخش اعظمی از عمر خودش را صرف خدمتگزاری کرد و در نهایت هم در مسیر خدمتگزاری به شهادت رسید.

«رضا رضایی» از دیگر اعضای پایگاه شهید مدنی مراغه نیز بیان می‌کند: «مالک» فرد مومن، مقید به اسلام و انقلاب و مدیری جهادی و مردمی بود و به مسئله تربیت و کار با نوجوانان و جوانان اهمیت می‌داد.

به گزارش ایرنا آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به تبریز، در منطقه ورزقان آذربایجان‌شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمامی همراهانش به مقام رفیع شهادت نایل شد.

گفتنی است آیت الله آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان‌شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

الگوسازی «رحمتی» برای شهادت‌طلبی بسیجیان
مالک در نهایت با شهادت در راه خدمت، سعادت دنیا و آخرت را نصیب خود کرد و الگویی شد برای سایر بسیجیان

«مالک رحمتی» دانش‌آموختهٔ کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق(ع) و دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی در تهران بود و از تیر تا بهمن ۱۴۰۲ به‌ عنوان معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی‌سازی فعّالیت کرد.

این شهید راه خدمت همچنین از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ سمت قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی را برعهده داشت و در نخستین روز از بهمن ماه ۱۴۰۲ موافقت اعضای هیئت دولت را برای سمت استانداری آذربایجان‌شرقی کسب کرد و طی همین مدت کوتاه در مسیر خدمتگزاری به مردم شریف استان خوش درخشید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha