تحقیق دانشمندان کمبریج درباره واکسن مقاوم دربرابر گونه‌های جدید کرونا

لندن – ایرنا– دانشمندان دانشگاه کمبریج انگلیس سرگرم تحقیق و تولید واکسن جدیدی هستند که در برابر گونه‌های مسری و مرگبارتر ویروس کرونا که اخیرا شایع شده، اثربخش باشد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، دانشمندان این دانشگاه معتقدند که تجمیع واکسن‌ها در یک محصول، به‌ لحاظ راهبردی اشتباه است؛ چون اگر اشکالی سد راه شود کل پروژه به فنا می رود.  

«جاناثان هینی» استاد دانشگاه کمبریج در این باره به شبکه بی‌بی‌سی گفت: اگر در دنیا فقط یک واکسن ساخته و مشکلی برای آن ایجاد شود، پشتیبانی برای آن وجود ندارد.

وی همچنین به ضعف شرکت‌های داروسازی اشاره کرد و که سطح تقاضای جهانی به حدی زیاد است که تولید واکسن در توان یک شرکت نیست.

این دانشمند انگلیسی می‌گوید که تیم او سرگرم تحقیق روی محصولی هستند که بدن انسان‌ را دربرابر گونه‌های جهش یافته کرونا مقام کند. او امیدوار است که تحقیقات به زودی وارد مرحله آزمایش‌های بالینی شود.

شناسایی و شیوع گونه‌های جدید کرونا باعث نگرانی‌های جدی دانشمندان و دولتمردان در سراسر جهان شده است.

انگلیس به تازگی گونه جدیدی را در جنوب شرق این کشور شناسایی کرده که ۷۰ درصد مسری‌تر و ۳۰ درصد نسبت به گونه اصلی مرگبارتر است. وزیر بهداشت انگلیس می‌گوید که شیوع این ویروس از کنترل دولت خارج شده است.

دولت از ۱۶ دی‌ماه گذشته قرنطینه سراسری اعلام کرده و در زمان حاضر تصویر روشنی از چگونگی کاهش محدودیت‌های کرونایی ندارد. بوریس جانسون با اجرای طرح واکسیناسیون سراسری قصد دارد تا کنترل اوضاع را به دست بگیرد. او وعده داده ۱۵ میلیون انگلیسی را تا اواسط ماه جاری میلادی واکسینه کند که تاکنون به نیمی از این هدف‌گذاری هم نرسیده است.

بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده تاکنون ۱۰۶ هزار و ۱۵۸ نفر در انگلیس جان باخته‌اند. به این ترتیب انگلیس بعد از آمریکا، برزیل، مکزیک و هند در رتبه پنجم در جهان بلحاظ شمار قربانیان کرونا قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha