آذربایجان‌غربی بازهم گرم‌تر می‌شود

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای هوای استان تا پایان هفته به تدریج سه تا پنج درجه سانتی گراد افزایش می یابد.

یاسر اشتاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جو آرام و ساکن برای استان در هفته جاری پیش بینی می شود که می تواند توام با افزایش آلاینده های جوی باشد و به این علت هشدار زرد صادرشده است.

وی اضافه کرد: طبق نقشه های پیش بینی هوای آذربایجان غربی تا روز چهارشنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با مه و غبار صبحگاهی خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: روز گذشته با عبور موجی کم دامنه از تراز میانی جو بارش پراکنده ای در جنوب استان رخ داد که در سردشت منجر به بارش ۰.۲ میلی‌متری شد.

وی با اشاره به دمای هوای استان نیز اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان ارومیه دمایی بین منفی پنج و مثبت ۶ درجه سانتی گراد داشت و شهرستان تکاب با منفی ۶ درجه سانتی گراد سردترین شهر استان بود.

اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است که بارش‌ها از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha