دومین اسکله فلزی در جزیره هنگام نصب شد

۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۴۹
کد خبر: 84195759
دومین اسکله فلزی در جزیره هنگام نصب شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: دومین اسکله فلزی در حوضچه جزیره هنگام با هدف تفکیک مسیر ورودی و خروجی و جلوگیری از مدت زمان انتظار شناور و مسافرب ه ویژه در روزهای اوج حضور گردشگر و مسافر ساخته و در محل نصب شد.

علی رضا محمدی کرجی ران روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با بهره‌برداری از این اسکله علاوه بر تفکیک مسیر ورود و خروج گردشگر و ارتقاء سطح ایمنی، مدت زمان انتظار به ویژه در روزهای اوج سفرکاهش می‌یابد.

وی، با بیان اینکه به منظور ارتقاء سطح ایمنی مسافران و گردشگران، سال گذشته یک فروند اسکله در حوضچه این جزیره نصب شد، ادامه داد: این اسکله از جنس بدنه فولاد دریایی به طول۲۰، عرض ۵ و آبخور سه متر با اعتبار پانزده و نیم میلیارد ریال، به دست متخصصان داخلی ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: جزیره هنگام به دلیل وجود زیبایی‌های چشم نواز نظیر دسته‌های دلفین که در آبهای نزدیک جزیره زندگی می‌کنند، سواحل زیبا (ساحل نقرهای) و بازارچه عرضه صنایع دستی و غذاهای دریایی همه ساله پذیرای گردشگران متعدد از اقصی نقاط کشور ودنیا است.

جزیره هنگام در ۲ کیلومتری جنوب شرقی قشم با نه کیلومتر طول و شش کیلومترعرض به دلیل برخورداری از شن‌های براق، ساحل مرجانی، وجود دسته های دلفین وبازاری محلی برپاشده با مصالح بومی منطقه که انواع غذاهای دریایی و صنایع دستی در آن عرضه می شود؛ همچنان رنگ و بویی سنت‌های کهن جزیره را حفظ کرده و این امر باعث شده همه ساله گردشگران زیادی هنگام را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری خود انتخاب کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha