پرداخت تسهیلات اشتغال‌ بنیاد برکت در خراسان شمالی ۳۳ برابر افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- مجری طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان شمالی گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به هزار و ۲۵۰ طرح اشتغالزایی روستایی استان در ۹ ماه امسال پرداخت شد که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳ برابر افزایش دارد.

جواد عبدی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این درحالی است که پارسال ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۳۷ طرح پرداخت شده بود.

وی با بیان اینکه هدفگذاری امسال بنیاد برکت، پرداخت تسهیلات به هزار و ۴۰۰ طرح اشتغالزایی است، خاطرنشان کرد: هم اکنون این نهاد به غیر از شهرستان مانه و سملقان تمامی شهرستان های استان را برای پرداخت تسهیلات مشاغل خرد روستایی پوشش می دهد.

عبدی با اشاره به اینکه هم اکنون نیز بسیاری از پرونده های اشتغال روستایی در مرحله معرفی به بانک هستند، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد تسهیلات در زمینه دامپروری، زنبورداری، پرورش قارچ، خیاطی و مشاغل خدماتی و فنی پرداخت شده است.  

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغالزای بنیاد برکت در راستای محرومیت زدایی و کارآفرینی است، افزود: این تسهیلات اشتغالزایی به افراد توانمند روستایی به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال با سود چهار درصد و بازپرداخت  پنج ساله اعطا می شود.

بنیاد برکت براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺳﺘﺎد اﺟﺮایی ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم(ره) تاسیس شده است و در زمینه های آموزشی، بهداشتی، برق‌رسانی، آبرسانی، مخابراتی، فرهنگی، آبخیزداری و دامپروری فعالیت می کند.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha