۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۳۸
کد خبر: 84194338
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بزرگترین جشنواره هنری اروپا به دلیل کرونا لغو شد

لندن – ایرنا – بزرگترین جشنواره هنری اروپا موسوم به "گلاستونبری" که به صورت سالانه در انگلیس برگزار می‌شود به دلیل همه گیری کرونا لغو شد.

به گزارش ایرنا، برگزار کنندگان این همایش بین‌المللی روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای که یک نسخه آن در توئیتر منتشر شد عنوان کردند این دومین سال پیاپی است که جشنواره گلاستونبری به دلیل کرونا لغو شده و بلیت‌های تهیه شده به سال آینده منتقل خواهد شد. این درحالی که بلیت‌های پارسال نیز به امسال منتقل شده و ظرفیت شرکت در همایش امسال تکمیل بود.

سال گذشته پنجاهمین سالروز برگزاری این جشنواره بود که به دلیل شیوع کرونا لغو شد. برگزار کنندگان جشنواره امسال تلاش کردند تا محل برگزاری را جابه‌جا کنند اما پیشرفتی در این زمینه حاصل نشد.

گلاستونبری به اجراهای موسیقی‌اش معروف است اما در این جشنواره تئاتر، سیرک، کمدی و بسیاری هنرهای اجرایی دیگر نیز به نمایش در می‌آید.

در سال ۲۰۰۵ محوطه اجرای گلاستونبری بالغ بر بیش از ۳.۶ کیلومترمربع بوده و بیش از ۱۸۶ اجرای زنده در آن اجرا شده و بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر مخاطب داشته ‌است.

اما لغو مجدد این جشنواره مساله‌ای فراتر از ناخرسندی هوادارانی است که از سال گذشته در انتظار شرکت در همایش امسال بوده‌اند. این مساله ضربه‌ای به فعالیت اصحاب هنر در انگلیس است که سالانه ۵ میلیارد پوند برای اقتصاد کشور سودآور می‌کنند.

کارشناسان معتقدند که تداوم بحران کرونا، فعالیت صنعت هنر در انگلیس را به نصف خواهد رساند.

این جشنواره بین‌المللی در حالی لغو شده که دولت انگلیس به رغم همه‌گیری کرونا، امسال میزبان دو کنفرانس مهم بین‌المللی با حضور رهبران جهان است. دولت از ۱۶ دی ماه گذشته برای جلوگیری از گسترش افسارگسیخته ویروس کرونا قرنطینه سراسری اعلام کرده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha