۴ خرداد ۱۴۰۳، ۰:۰۸
کد خبر: 85487441
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای خدمت ایران در دانمارک

لندن- ایرنا- آئین گرامیداشت شهادت رئیس جمهور فقید ایران و سایر شهدای سانحه هوایی روز پنجشنبه در محل سفارت کشورمان در کپنهاگ برگزار شد.

به گزارش ایرنا، افسانه نادی پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک در این مراسم ضمن قدردانی از حضور گسترده علاقه‌مندان و ابراز همدردی و همبستگی آنها با ملت و دولت ایران، یاد و خاطره شهدای خدمت را گرامی داشت.

وی با اشاره به ضایعه بزرگ و جبران‌ناپذیر فقدان شخصیت‌هایی همچون شهیدان آیت الله سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان، تأکید کرد که راه آنان همچنان ادامه خواهد یافت.

سفیر ایران، شخصیت امیرعبداللهیان را به عنوان فردی حرفه‌ای، کارآزموده، فرزانه، نیک‌کردار و نیک‌اندیش، عارف مسلک توصیف کرد که در مدت کوتاه دوره وزارت خود منشاء خدمات و اقدامات بسیار مهمی برای نظام و کشور ایران بود.

در این مراسم علاوه بر هموطنان ایرانی، نمایندگانی از جوامع اسلامی مقیم دانمارک از جمله عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، پاکستان، افغانستان و سودان نیز حضور داشتند و با ایراد سخنرانی، خواندن شعر و نوحه‌سرایی از خدمات شهدای گرانقدر خدمت به پاس حمایت بی‌دریغ از آرمان‌های اسلامی به ویژه حمایت از محور مقاومت تجلیل و قدردانی کردند.

آنها همچنین دفتر یادبودی را که به همین مناسبت در سفارت گشوده شده است، امضا و به این طریق ادای احترام خود را نسبت به این عزیزان ابراز کردند.

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای خدمت ایران در دانمارک

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha