حضور گسترده دوستداران انقلاب در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در لندن

لندن - ایرنا – صدها تن از دوستداران انقلاب روز جمعه در مراسم بزرگداشت شهادت رئیس جمهوری و سایر شهدای سانحه هوایی که در لندن برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که در مرکز فرهنگی دیوان الکفیل برگزار شد، کاردار سفارت کشورمان در لندن، سفیر عراق در انگلیس، علما، روحانیون و روسای مراکز اسلامی، ایرانیان مقیم و دوستداران انقلاب حضور داشتند.

برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد و سپس کلیپی از آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان در سازمان ملل، هنگامی که قرآن را در دست گرفته بود و از آیات وحی دفاع می‌کند، پخش شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین «علی عالمی» رئیس مجمع جهانی اسلامی طی سخنانی به ویژگی‌های شخصیتی رئیس جمهوری کشورمان اشاره و او را شخصیتی با اخلاص، اهل عمل، آشنا با مسائل بین‌الملل و پیرو مکتب اهل‌بیت توصیف کرد.

او مراسم باشکوه تشییع جنازه رئیس جمهوری شهید در ایران و همدردی دوستداران انقلاب در سراسر جهان را، نشان از محبوبیت او در میان اقشار مختلف مردم دانست و گفت: ملت ایران صادق و مقاوم هستند و به راهی که انتخاب کرده‌اند ادامه خواهند داد. حجت الاسلام و المسلمین عالمی اضافه کرد که مردم ایران طی ۴ دهه گذشته نشان داده‌اند که پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

در ادامه حاج بهزاد مولایی برای رئیس جمهوری شهید و یاران وی مرثیه‌سرایی کرد و حضار اشک ماتم ریختند.

حضور گسترده دوستداران انقلاب در مراسم ختم شهدای خدمت در لندن

بر اساس برنامه اعلام شده، فردا (شنبه) هم دوستداران انقلاب قرار است برای ادای احترام به آیت الله سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شهید ایران مقابل سفارت کشورمان تجمع کنند.

سفارت کشورمان از سه‌شنبه گذشته دفتر یادبودی را به مناسبت شهادت رئیس جمهوری و سایر شهدای سانحه بالگرد گشوده و تاکنون سفرا و دیپلمات‌های ده‌ها کشور خارجی این دفتر دیپلماتیک را امضاء کرده‌اند. روز جمعه هم شماری از علمای یهودی مقیم انگلیس برای عرض تسلیت و ادای احترام به رئیس جمهوری فقید کشورمان در سفارت حاضر شده و دفتر یادبود را امضاء کردند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha