۵ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۱۰
کد خبر: 85489186
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرگ خلبان نیروی هوایی انگلیس در پی سانحه هوایی

۵ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۱۰
کد خبر: 85489186
مرگ خلبان نیروی هوایی انگلیس در پی سانحه هوایی

لندن- ایرنا- رسانه‌های انگلیس روز شنبه از مرگ یک خلبان نیروی هوایی این کشور بر اثر سقوط یک فروند جنگنده «اسپیت‌فایر» خبر دادند.

به گزارش ایرنا از منابع خبری، این سانحه در مزرعه‌ای نزدیک پایگاه نیروی هوایی انگلیس در منطقه لینکلن‌شایر رخ داد. نیروهای امدادگر ساعت یک و ۲۰ دقیقه بعداز ظهر شنبه (به وقت محلی) در محل سانحه حاضر شده اما قادر به نجات جان خلبان نبودند.

نام قربانی و علت وقوع این سانحه اعلام نشده است. وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: با تأسف فراوان باید مرگ یک خلبان نیروی هوایی را در حادثه غم انگیز امروز تائید کنیم. به خانواده خلبان اطلاع داده شده است و می‌خواهیم که در این زمان سخت به حریم خصوصی آنها احترام گذاشته شود.

یک سخنگوی پلیس هم گفت که خلبان «تنها سرنشین هواپیما» بوده و او در محل حادثه فوت شده است. وی افزود: «پلیس در موقعیتی نیست که نام او را تائید کند، اما نزدیکان او مطلع شده‌اند.»

بر اساس اعلام نیروی دریای انگلیس، تحقیقات درباره علت سقوط هواپیما جریان دارد. گفته می‌شود که این هواپیما در جریان یک مراسم یادبود نبرد بریتانیا سقوط کرده است.

اسپیت‌فایر یک هواپیمای جنگنده تک‌سرنشینه انگلیسی است که در جریان جنگ جهانی دوم توسط نیروی هوایی این کشور و دیگر کشورهای متفقین مورد استفاده قرار می‌گرفت. گونه‌های زیادی از اسپیت‌فایر با استفاده از چندین پیکربندی بال ساخته و به تعداد بیشتری نسبت به هر هواپیمای بریتانیایی دیگر تولید شد.

این هواپیما تنها جنگنده بریتانیایی بود که به‌طور مداوم در طول جنگ جهانی تولید می‌شد. گفته می‌شود، نزدیک به ۷۰ فروند از این هواپیما قابل پرواز و بسیار دیگر در موزه‌های هوانوردی موجود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha