تعداد موارد بهبودی کرونا در استان سمنان از هفت هزار نفر فراتر رفت

سمنان- ایرنا- ۹ بیمار بهبود یافته از کرونا در ۲۴ ساعت اخیر از بیمارستان‌های استان سمنان ترخیص شدند و بر این اساس موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در استان سمنان به هفت هزار و ۸ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه دوشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۴۴ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر یکشنبه تا ظهر امروز دوشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۲۱ هزار و ۸۷۰ نفر رسید.

بنابر این گزارش، ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان یک نفر دیگر در استان سمنان گرفت و بر این اساس از ابتدای شیوع کرونا تا ظهر امروز دوشنبه تعداد جانباختگان این بیماری در استان به عدد ۸۷۷ رسید. 

طبق اعلام این کمیته، ۸۱ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و ۱۵ هزار و ۲۴۶ نفر تاکنون به صورت سرپایی درمان شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز گفت: از ابتدای بروز و شیوع کرونا تاکنون ۱۵ هزار و ۷۴۸ مورد مثبت بیماری کووید١٩ بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

نوید دانایی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته (از ۲۸ الی ۲۹ دی ماه) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان‌های تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شد و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و ۳۱۸ نفر رسید و ۱۱ هزار و ۴۳۰ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ به سه هزار و ۶۳۵ نفر رسید و از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۴۵ نفر فوت شدند.

شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان،گرمسار و آرادان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور روز دوشنبه در مورد آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ایران گفت: با فوت ۸۳ ‌بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۶ هزار و ۸۸۶ ‌نفر رسید.

سیما سادات لاری اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۹ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۵  هزار و  ۸۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و  ۵۸۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۳۶ هزار و  ۲۱۷ نفر رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha