۳۰ دی ۱۳۹۹، ۸:۲۷
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 84188896
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۸ دستگاه تراکتور به کشاورزان دامغانی تحویل شد

سمنان-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: ۶۸ دستگاه تراکتور، به منظور تجهیز و بالارفتن ضریب مکانیزاسیون، به ادوات کشاورزی این شهرستان افزوده شد.

سیدمحسن طباطبائیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: به‌منظور توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در سال زراعی جاری و در قالب برخورداری از تسهیلات خط پنج، ۶ و هفت اعتباری مکانیزاسیون سال ۹۹، تسهیلات لازم در شهرستان دامغان جهت خرید ۶۸ دستگاه تراکتور در زیربخش های زراعت، باغبانی جذب و پرداخت شد. 

وی ادامه داد: با پیگیری به‌عمل آمده و در راستای طرح ایجاد بستر مناسب برای توسعه ضریب مکانیزاسیون ادوات کشاورزی، این تعداد تراکتور باغی و زارعی با تسهیلات ویژه به کشاورزان دامغانی واگذار شد.

طباطبائیان بیان کرد: این تراکتورها با یکسال گارانتی به قیمت دولتی تحویل بهره‌برداران شد که به صورت ۲۰ درصد آورده متقاضی و ۸۰ درصد تسهیلاتی ارائه شد. 

وی اضافه کرد: اولویت اصلی جهاد کشاورزی، افزایش ضریب مکانیزاسیون با برنامه ریزی تسهیلات بانکی است که از این طریق با افزایش سه برابری سهمیه خرید انواع تراکتورهای باغی و زراعی به صورت مستقل، حرکت بسیار ارزشمندی در این بخش صورت گرفت. 

طباطبائیان خاطرنشان کرد: بهره برداران متقاضی دریافت تسهیلات مکانیزاسیون می‌توانند با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی نسبت به ارائه درخواست خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۲۹ میلیارد ریال تسهیلات جذب شد که شامل خرید ۳۰ تراکتور زراعی و باغی و ۹ دستگاه ادوات در بخش های مختلف زراعی و باغی بود. 

طباطبائیان تصریح کرد: با توجه به اهمیت مکانیزاسیون و استفاده از فناوری روز در کشاورزی یکی از راه های رسیدن به اهداف توسعه پایدار از سال ۱۳۹۱، پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی جهت خرید ادوات، ماشین ها و تجهیزات کشاورزی در تمامی زیربخش‌های کشاورزی به بهره برداران متقاضی است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: از سال ۱۳۹۱ تاکنون بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون در شهرستان دامغان جذب و پرداخت شد.

با توجه به سطح زیر کشت و ماشین آلات موجود، ضریب مکانیزاسیون شهرستان ۱.۸ اسب بخار در هکتار است.

این شهرستان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha