تاکید معاون اول قوه‌قضاییه بر تحقق سند تحول قضایی در محاکم تهران

تهران - ایرنا - معاون اول قوه قضاییه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف ستاد محاکم عمومی و انقلاب تهران، بر تحقق سند تحول قضایی در محاکم تهران تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از دادگاه های عمومی و انقلاب تهران، حجت ‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای روز (چهارشنبه) به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی‌آزاد دادستان انتظامی قضات، عیسی زارع‌پور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و فروزان‌مهر معاون مالی و پیشتیبانی دستگاه قضا از ستاد محاکم عمومی و انقلاب تهران بازدید کرد.  

معاون اول قوه قضاییه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف ستاد محاکم عمومی و انقلاب تهران، دستورات لازم را برای بهبود و تسهیل امور مردم صادر کرد. 

همچنین یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گزارش عملکرد محاکم تهران در راستای تحقق مفاد و اهداف سند تحول قضائی را ارائه کرد. 

به گزارش ایرنا، همه دادگاه‌های حقوقی و کیفری شهر تهران زیر نظر ستاد محاکم عمومی و انقلاب تهران فعالیت دارند.

مسیر تحول قضایی بر اساس برنامه‌ای آغاز شد که حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی قبل از تصدی سمت ریاست دستگاه قضا آن را خدمت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ارائه و با موافقت و استقبال ایشان نسبت به مفاد این برنامه، تحولات وارد بخش اجرایی شد.

اما در طول یک سال و هشت ماه گذشته بر اساس تجربه‌های مدیریتی، اقتضائات اجرایی و مشاوره‌هایی که از متخصصان و کارشناسان داخل و خارج از بدنه دستگاه قضایی گرفته شده است، این برنامه‌ تحولی ارتقا یافته و رئیس قوه  قضاییه ششم دی ماه سال جاری نسخه ویرایش شده‌ سند تحول قضایی را بر مبنای هفت ماموریت اصلی قوه قضاییه برگرفته از تکالیف تعیین شده در قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام ابلاغ کرد.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha