۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۳۲
کد خبر: 85480725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفتار واحدهای فراجا باید اعتمادساز باشد

تهران - ایرنا - رئیس پلیس پیشگیری فراجا یکی از راهکارهای توسعه پایدار را مشارکت مردم در تولید امنیت و حراست از آن دانست و گفت: رفتار واحدهای فراجا باید اعتماد ساز باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از پلیس، سردار علی مویدی خرم آبادی یکی از شاخصه های اساسی توسعه را مشارکت مردمی در تولید امنیت دانست و افزود: مشارکت مردمی در تولید امنیت و با حضور و دخالت مردم موجب می شود که طرح ها و برنامه های فرآیند تولید امنیت و حراست برگرفته از نیازهای واقعی مردم باشد. این امر علاوه بر کارکرد ذکر شده می تواند بر تسهیل و تسریع در انجام امور، کاستن هزینه ها، تقویت تعامل اجتماعی و افزایش روح همبستگی اجتماعی می شود.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه، بیان داشت: مشارکت مردمی در تولید امنیت امری دستوری و حاکمیتی نیست که بتوان به صورت یک سویه به جامعه تحمیل کرد، بلکه این امر فرآیندی دو سویه می باشد در ابتدا دستگاه های تولید امنیت همچون فراجا می بایست به این باور و اعتقاد در کلیه سطوح مختلف و بدنه سازمانی برسند که مهمترین بخش از تولید امنیت مشارکت مردمی است و پس از آن از طریق ارتباط گسترده، قوی و مستمر با مردم از طریق ایجاد روحیه تعاون و مشارکت در بین مردم اقدام کنند و جامعه نیز به این باور و اعتقاد برسد که تولید و حراست از امنیت وظیفه آحاد مردم جامعه می باشد. این امر در منابع اسلامی و احادیث نیز اشاره شده و مسئولیت فردی در قبال جامعه مشخص و برای آن جایگاه ویژه ای در نظر گرفته شده است.

سردار مویدی، وظیفه فراجا در مشارکت مردم را امری جدی قلمداد کرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از پیش زمینه های مشارکت، اعتماد سازی است به همین دلیل واحدهای فراجا باید به گونه ای رفتار کنند که اعتمادسازی و زمینه مشارکت مردمی پیش از پیش فراهم شود.

وی افزود: یکی از راهکارهای مهم مشارکت مردمی ایجاد (نهادهای مشارکتی) است که پلیس پیشگیری فراجا از این ظرفیت بهترین بهره را از طریق ایجاد گسترش مراکز انتظامی کرده و مشارکت مستقیم مردم و موسسات مردمی را از طریق این نهاد مشارکتی توسعه داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha