تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم حوزه فروش سوالات امتحانات نهایی

تهران - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم حوزه فروش سوالات امتحانات نهایی و برخورد قانونی با افرادی که با طرح مسائلی درباره لو رفتن این سوالات موجب تشویش اذهان دانش آموزان و اولیا آنها می‌شوند، خبر داد.

به گزارش ایرنا از قوه قضاییه، ابوالفضل نیکوکار اظهار داشت: در سال جاری برای اولین بار، آزمون‌های پایه دهم و یازدهم دوره دوم متوسطه و امتحانات نهایی سال دوازدهم دبیرستان‌ها به صورت کشوری برگزار می‌شود که همین امر موجب سه برابر شدن تعداد دانش آموزان شرکت کننده شده است.

وی افزود: بر همین اساس، در شعب ویژه رسیدگی در دادسرا فرهنگ و رسانه و مجتمع قضایی حضرت، ولیعصر (عج) به جرایم افرادی که با طرح مسائلی در زمینه لو رفتن سوالات امتحانات نهایی، فروش سوال و پاسخ سوالات یا تقلب در امتحانات و یا فروش تجهیزات تقلب که موجب تشویش اذهان دانش آموزان و اولیا آن‌ها می‌شوند، برخورد قانونی می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: به‌دلیل حساسیت انتخابات نهایی و تاثیر آن بر کنکور سراسری ورودی به دانشگاه‌ها، دادگستری استان تهران ضمن رصد رفتار افراد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی آمادگی برخورد قضایی با آنان را دارد.

به گزارش ایرنا، آزمون نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم روزانه، بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلب آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم آموزش متوسطه و متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره (شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا سه‌شنبه ۲۹ خرداد ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha