۱۷ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۵۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84176836
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

عمران‌خان : گروه های افراطی در پاکستان با داعش همکاری  می کنند

اسلام‌آباد - ایرنا - نخست وزیر پاکستان که دولت و ارتش آن طی سال‌های اخیر منکر وجود ردپای داعش در خاک این کشور شده‌اند، اکنون به مشارکت گروه‌های افراطی با داعش و انجام عملیات‌ تروریستی در پاکستان اذعان کرد.

به گزارش ایرنا، «عمران‌خان» طی مصاحبه با شبکه خبری "ای نیوز" ترکیه (ANews TV) که چهارشنبه شب از تلویزیون ملی پاکستان نیز منعکس شد، به ترکیب گروه‌های افراطی و تروریست‌های داعش برای جنایت ن و حملات علیه افراد بی دفاع از جمله ترورهای هدفمند علیه جامعه شیعیان هزاره در ایالت بلوچستان اذعان کرد.

وی پیشینه فعالیت حملات فرقه‌گرایانه را ریشه در میراث دهه ۸۰ میلادی و از زمان آغاز جهاد افغانستان و حضور پاکستان در آن دانست و تاکید کرد: یکی از بدترین نتایج جهاد افغانستان ترویج فرقه گرایی در پاکستان بود البته معضلی که به فرقه‌گرایی شبه‌نظامیان تغییر شکل داد.

نخست وزیر پاکستان افزود: گروه‌های فرقه‌ای ‌و ستیزه جو در کشور وجود دارند که طراح و اجرای عملیات ترور علیه جامعه هزاره (شیعیان) در بلوچستان را مدیریت می‌کنند.

وی با اشاره به حمله اخیر تروریستی به گروهی از معدنچیان شیعه پاکستان که ۱۱ کشته برجای گذاشت، اظهار داشت: این گروههای افراطی به داعش تغییر شکل داده تا جایی که آنان امروز مسوولیت حمله هولناک به معدنچیان در ایالت بلوچستان را برعهده گرفته‌اند.

مقامات دولتی و امنیتی پاکستان همواره وجود داعش و حتی ردپای همدستان آنان در این کشور را رد کرده‌اند در حالی که دایره مبارزه تروریسم پاکستان بیست و هشتم اردیبهشت ماه امسال از کشته شدن ۴ تروریست داعشی در ایالت پنجاب خبر داد.

تحرکات عناصر داعش در پاکستان به رغم انکار مقامات این کشور مبنی بر نبود هرگونه ردپای این گروهک تکفیری، طی ماه‌های اخیر نیز افزایش داشته است.

داعش اواخر دیماه سال گذشته نیز مسئولیت عملیات انتحاری در شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان پاکستان را برعهده گرفت که دست کم ۱۵ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت.

بر اساس آمارها، پاکستان طی ۱۸ سال اخیر بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار در مبارزه با تروریسم خسارت دیده است که بالاترین میزان آن در سال ۲۰۱۰ بوده و رقم خسارت‌های پاکستان در این سال به بیش از ۲۰ میلیارد دلار رسید.

گروه تروریستی داعش پس از شکست‌های مکرر در عراق و سوریه و از دست دادن تمام مناطق تحت کنترل خود به دنبال نفوذ به سایر مناطق آسیب پذیر در جهان است.

برخی از منابع خبری در پاکستان گفتند: نیروهای امنیتی این کشور از سال ۲۰۱۶ تاکنون دست کم ۳۰۰ نفر داعشی را که در میان آنان ده‌ها تروریست خارجی نیز به چشم می‌خورند، بازداشت کردند. 

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله یکشنبه گذشته به گروهی از معدنچیان متعلق به جامعه شیعیان "هزاره" در ایالت بلوچستان پاکستان را که منجر به کشته شدن ۱۱ نفر از آنان شد، برعهده گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha