رمز مفید بودن شور انقلابی برخورداری از بن‌مایه‌های معرفتی است

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: برخورداری از بن‌مایه‌های معرفتی رمز مفید بودن شور انقلابی جوانان است اگر جوانی پرشور و انقلابی باشد اما از بن‌مایه‌های معرفتی بی‌بهره باشد نه‌تنها مفید نخواهد بود بلکه مضر نیز هست.

به گزارش پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌ احمد مروی سه‌شنبه شب در یادواره شهادت شهید سید محمدحسین علم الهدی و یارانش در حماسه هویزه در حرم امام رضا(ع) افزود: اوایل انقلاب دیدیم عده‌ای از جوانان پرانرژی، اسلام دوست و فعال در انقلاب را که به دلیل بی‌بهره بودن از معرفت، بصیرت و پشتوانه‌های عمیق فکری و اعتقادی، در دام منافقان گرفتار شدند و موجب شهادت بسیاری از مردم بی‌گناه و علمای بزرگی همچون شهید دستغیب، مدنی و اشرفی اصفهانی شدند.

وی شهدای هویزه را نماد واقعی «جوان مؤمن انقلابی» در بیانات رهبر معظم انقلاب توصیف کرد و ادامه داد: وجود این قبیل دلیرمردان یکی از دلایل تأکید رهبری معظم انقلاب نسبت به استفاده از جوانان مؤمن انقلابی در مدیریت کشور است، یعنی جوانانی که جز خدا از هیچ قدرت و دشمنی ترس ندارند و تنها توکلشان بر خداست، دارای روحیه جهادی هستند و به توانایی‌های خدادادی این ملت و کشور باور دارند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: آیه شریفه «حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر» ذکری بود که شهدای هویزه بر لب داشتند و همچنین این آیه همان ذکری بود که شهید سلیمانی با استعانت به آن به مصاف داعش تا بن دندان مسلح رفت و ابهت پوشالی آمریکا، صهیونیسم و ارتجاع مفلوک و ضعیف منطقه را شکست.
مروی یکی دیگر از ویژگی‌های شهدای هویزه را برخورداری از بن‌مایه‌ها و پشتوانه‌های عمیق فکری و اعتقادی برشمرد و ابراز کرد: جوان، معدن انرژی و شور است، اما زمانی این انرژی برای جامعه مفید خواهد بود که از پشتوانه معرفتی برخوردار باشد و شهید علم الهدی، این قهرمان ۲۲ ساله هویزه از پشتوانه فکری، اعتقادی و معرفتی برجسته‌ای برخوردار بود.
وی افزود: این شهید والامقام در دامان پدری عالم همچون سید مرتضی علم‌الهدی رشد کرد و سپس در مسجد کرامت پای منبرهای مقام معظم رهبری کسب فیض نمود و تحت تعالیم نورانی شهید هاشمی نژاد پرورش یافت.
او با توصیه به جوانان برای کسب معرفت و عمق‌بخشی به اعتقادات، شناخت و اقدام به‌موقع را از دیگر ویژگی‌های شهدای هویزه خواند و ادامه داد: این شهدای عزیز ضمن اینکه خطر را خوب شناختند و درست درک کردند، به هنگام، وارد میدان شدند و مفهوم «آتش به اختیار» در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز به معنای درک درست از نقطه آسیب، اقدام صحیح و مقابله به هنگام با آن است.
تولیت آستان قدس رضوی استقامت در پرتوی معرفت و اعتماد به خدا را پیام شهدای هویزه معرفی کرد و گفت: شهدای ما عمدتا دارای ویژگی‌های شهدای حماسه هویزه هستند و وصیت‌نامه‌های شهدا دنیایی از معرفت و عرفان است، شهدا راه ۷۰ ساله در عرفان و معرفت را با نثار خون خود در راه خدا و اسلام یک شبه طی کردند.

مروی پیروزی در دفاع مقدس را نتیجه اعتماد به جوانان انقلابی دانست و افزود: در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی هرکجا از گردنه‌های سخت و هولناک با موفقیت و سربلندی عبور و توفیقات بزرگی را کسب کردیم به برکت روحیه جوانان مؤمن و انقلابی بوده که نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس است.

یادواره شهادت شهید سید محمدحسین علم الهدی و یارانش در حماسه هویزه در رواق امام خمینی(ره) حرم امام رضا(ع) با حضور محدود جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و زائران و مجاوران رضوی برگزار شد.

شهید محمدحسین علم الهدی فرمانده سپاه هویزه در دوران دفاع مقدس بود که ۱۶ دی ماه ۱۳۵۹ در عملیات نصر در منطقه هویزه به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha