تولیت آستان قدس رضوی: شهید سلیمانی نماد مبارزه با استکبار است

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: جایگاه نظامی شهید سلیمانی نباید مانع توجه به ابعاد مختلف شخصیت ایشان شود، این شهید عزیز نماد مبارزه با استکبار، صهیونیسم و ظالمان است و نام شهید سلیمانی برای هر مظلومی در عالم از مسلمان تا غیرمسلمان روزنه‌ای از امید است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری آستان قدس رضوی حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی شامگاه یکشنبه ۱۴ دی‌ماه در گفت‌ و گو با شبکه المنار لبنان افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی افتخارات فراوانی داشت اما سرآمد این افتخارات، خادمی حضرت رضا(ع) بود چون وظیفه و شان خادمی حضرت رضا(ع) به گستردگی تمام عالم است، همان‌گونه که حضرت رضا(ع) و حضرات معصومین(ع) به زمان و مکان خاصی محدودیت نداشتند رسالت این حضرات هم به یک امر و یا جغرافیای خاصی محدود نبود لذا پرورش‌یافتگان مکتب اهل‌بیت(ع) نیز باید همین‌گونه باشند.

وی شهید سلیمانی را نمونه‌ای از خادمان راستین امام رضا(ع) معرفی کرد و ادامه داد: خدمت در حرم مطهر رضوی بخشی و جلوه‌ای از خادمی حضرت رضا(ع) بوده و دایره خدمت رضوی بسیار گسترده است و به همین خاطر است که شهید سلیمانی در عرصه‌های مختلف دفاع از اسلام و کمک به مردم و نیازمندان، از میدان مبارزه با داعش و ستمگران تا عرصه حضور در سیل و زلزله برای دستگیری از حادثه دیدگان حضور داشت.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضرت علی(ع) رسالت خود را به امر خاصی محدود نکرده بود و در میدان نبرد با اشقیا شجاع‌ترین و قاطع‌ترین، در محراب عبادت، عابدترین و در برابر یتیمان و ضعفا مهربان و رئوف‌ترین بود و شهید سلیمانی نیز به‌عنوان فرد پرورش‌یافته‌ای در مکتب آن حضرت، ‌چنین شخصیتی داشت.
مروی رمز پیروزی جبهه حق و پیروان اهل‌بیت(ع) را ولایتمداری و پیروی از ولی‌فقیه دانست و شهید سلیمانی و سید حسن نصرالله را به‌عنوان ۲ نمونه ممتاز در این زمینه معرفی کرد و افزود: سید حسن نصرالله یک قهرمان بزرگ و تأثیرگذار است که عظمت او در قالب کلمات قابل‌بیان نیست و یکی از ویژگی‌ها و رمزهای موفقیت او سربازی ولی و حرکت در چهارچوب ولایت است.
او در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس در کنار یکدیگر اشاره کرد و اظهار داشت: شهادت ۲ فرمانده بزرگ ایرانی و عراقی در کنار یکدیگر و مخلوط شدن خون پاک این ۲ قهرمان مقاومت و مبارزه با استکبار به دست پلیدترین و شقی‌ترین انسان‌ها، موجب شد که شیعیان دیگر مرزی میان خود نداشته باشند.
وی ادامه داد: دشمن همیشه به دنبال ایجاد تفرقه و جدایی بین ۲ ملت بزرگ ایران و عراق بوده است زیرا می‌داند اگر این ۲ ملت بزرگ شیعه با یکدیگر متحد شوند استکبار دیگر در منطقه هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد به همین دلیل صدام را تحریک کردند تا به ایران حمله کند و هیچ‌گاه وحدت و الفت میان ۲ ملت ایجاد نشود.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: به لطف الهی اما پس از سقوط صدام، مردم ایران و عراق با یکدیگر ارتباطی برقرار کردند که گویی اصلا جنگی میان آنها نبوده است و اکنون نیز دشمن درصدد است و تحریک می کند که میان این ۲ ملت اختلاف و نفاق بیندازد.
مروی افزود: پیام خون پاک شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس اتحاد، الفت و برادری میان مسلمانان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha