شاخص کیفیت هوای اراک و شازند ناسالم است

اراک - ایرنا - رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شاخص کیفیت هوای اراک و شازند روز شنبه برای هفتمین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار دارد.

« علیرضا محرابیان» در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، شاخص کیفیت هوای کلانشهر اراک در ۲۴ ساعت گذشته  به۱۲۷ رسیده که بیانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس است و شاخص لحظه‌ای نیز برای این شهر در ساعت ۱۱ امروز (شنبه) به ۱۵۲ بوده است که  نشانگر وضعیت ناسالم هوا برای همه گروه‌ها است.

وی بیان کرد: ایستگاه شازند به‌دلیل نبود راهبری و کالیبراسیون بدون دیتای معتبر قابل انتشار است که راهبری و نگهداری این ایستگاه برعهده شهرداری و شورای شهر است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: شاخص کیفیت هوای  در ۲۴ ساعت گذشته روستای شازند شهرستان شازند به ۱۵۱ رسیده که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای همه گروه‌ها است و  به صورت لحظه‌ای نیز امروز شاخص  ۱۵۶ برای این شهرستان ثبت شده که وضعیت نامطلوب برای سلامت را شامل می‌شود.

استان مرکزی دارای ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و در این منطقه حدود سه هزار واحد تولیدی بزرگ، متوسط و کوچک مستقر است.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون  ۳۳ روز کامل برای گروه‌های حساس، یک روز کامل برای همه گروه‌ها و ۲۳ روز نیز به صورت لحظه‌ای ناسالم بوده است.

کیفیت هوا در یک تقسیم بندی مرتبط با سلامت انسان به ۶ دسته شامل خوب بین ۰ تا ۵۰، متوسط بین ۵۱ تا ۱۰۰، ناسالم برای گروه‌های حساس بین ۱۰۱ تا ۱۵۰، ناسالم بین ۱۵۱ تا ۲۰۰، بسیار ناسالم بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ و خطرناک از ۳۰۰ بالاتر تقیسم می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha