۹ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84165924
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رزمایش گروه‌های مقاومت در نوار غزه و نگرانی صهیونیستها

تهران - ایرنا - همزمان با آغاز نخستین رزمایش نظامی مشترک «گروه‌های مقاومت فلسطین» در نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی را به شدت نگران و آنها را مجبور کرده که در حالت آماده باش کامل قرار گیرند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، اواخر هفته گذشته گروه‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای در آستانه سالروز «جنگ فرقان» (جنگ ۲۲ روزع غزه در سال ۲۰۰۸) خبر از تصمیم گروه‌های مقاومت برای انجام رزمایش گسترده نظامی در روزهای آینده داده بودند.

این رزمایش به عنوان اولین و گسترده ترین رزمایش دفاعی در نوار غزه همزمان با دوازهمین سالگرد جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه آغاز شده است. در این رزمایش یک روزه، ۱۲ گروه مختلف مقاومت فلسطینی در شرکت دارند .

مقاومت؛ راه مطمئن برای تحقق اهداف ملت فلسطین

«ابو حمزه» سخنگوی «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز در یک نشست خبری با قرائت بیانیه اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد که این رزمایش دفاعی نشان دهنده آمادگی بالای مقاومت برای دفاع از ملت فلسطین است. وی گفت: گروه‌های فلسطینی همچنان به تعهدات خود درباره ادامه راه جهاد علیه رژیم صهیونیستی پایبند هستند.

ابو حمزه با بیان اینکه گزینه مقاومت همچنان تنها راه مطمئن و ضامن واقعی برای تحقق اهداف فلسطینیان است، افزود: اقدام نظامی و جهادی مشترک برای رزمندگان و مجاهدان فلسطینی امر جدیدی نیست.

وی تصریح کرد: سلاح ما حاضر است و تصمیم واحدی بین گروه‌های مقاومت برای ورود به هرگونه تقابل برای دفاع از ملت فلسطین وجود دارد.

سازشگران به زباله دان تاریخ خواهند پیوست

سخنگوی سرایا القدس در این نشست خبری همچنین به موضوع عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که «سازشکاران و مزدوران وابسته به اشغالگران به زباله‌دان تاریخ خواهند رفت و فلسطین آرمان نخست عرب‌ها و مسلمانان باقی خواهد ماند».

عادی سازی روابط کشورهای امارات، بحرین، سودان و مغرب با رژیم صهیونیستی در حالی صورت گرفته که فلسطینیان آن را به منزله «فرو کردن خنجری به پشت ملت فلسطین» توصیف کردند.

در همین ارتباط، «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی «جنبش مقاومت اسلامی فلسطین» (حماس) در پیامی به رهبران و مقام‌های بیش از ۳۰ کشور عربی و اسلامی اعلام کرد که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت به آرمان فلسطین و امت اسلامی است.

«عزت الرشق» عضو ارشد «جنبش حماس» نیز در مصاحبه با خبرگزاری فلسطینی «قدس نت»، از حکام عرب سازشکار خواست در محاسبات و مصالح واقعی خود تجدید نظر کنند تا کشورشان دروازه‌ای برای نفوذ دشمن صهیونیستی به امنیت عربی و اسلامی نباشد.

آماده‌باش رژیم صهیونیستی همزمان با اعلام آغاز مانور غزه

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با آغاز رزمایش مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه، سطح آماده‌باش خود را بالا برده است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر همزمان با قرائت بیانیه اتاق مشترک گروه‌های فلسطینی، سطح آماده‌باش خود را ارتقا داده است.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» نیز در این باره گزارش داد که رژیم صهیونیستی سطح آماده باش در مرزهای جنوبی فلسطین اشغالی با نوار غزه را افزایش داد.

جنگ فرقان

عملیات «سرب گداخته» رژیم صهیونیستی علیه غزه درتاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۰۸ آغاز شد و در ۱۸ ژانویه ۲۰۰۹ به پایان رسید. «گردان های عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) این حمله را «جنگ فرقان» نامگذاری کردند.

در حمله سال ۲۰۰۸، ۱۴۳۸ فلسطینی شهید و ۵۴۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. علاوه بر این بیش از ۴۱۰۰ خانه بطور کامل منهدم و به ۱۷ هزار خانه دیگر خسارات وارد شد.

براساس تحقیقات برخی نهادهای اروپا، اسرائیل در این حملات از سلاح های غیرمجاز مانند بمب فسفری استفاده کرده است.

در طول جنگ ، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در قطعنامه‌ای، اسرائیل را متهم به «نقض فاحش حقوق بشر» کرد .گزارش کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل متحد که توسط «ریچارد گلدستون» تهیه شده بود، اسرائیل را در خصوص استفاده از فسفر سفید برای حمله به ساختمان‌های آژانس امدادرسانی به آوارگان، هدف قرار دادن بیمارستان القدس و حمله به بیمارستان الوفا متهم به ارتکاب جنایت جنگی کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha