تولید ۹۳ هزار تخته پتوی نمدی امدادی در هلال‌احمر

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران وابسته به جمعیت هلال احمر، از تولید ۹۳ هزار تخته پتوی نمدی امدادی برای استفاده در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث در این شرکت برای توزیع در بین آسیب دیدگان و حادثه دیدگان احتمالی خبر داد.

محمدرضا امیریان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام این مطلب افزود: این تعداد پتوی نمدی از ابتدای سال جاری تا روز نهم دی ماه ۹۹ با هدف ارائه خدمت به افراد حادثه دیده از انواع حوادث و سوانح با استانداردهای بالایی همچون عایق حراراتی بالا تولید شده است.

وی توضیح داد: در تولید این «پتوهای امدادی نمدی»، سبک بودن، قیمت پایین، کیفیت بالا همانند یک عایق حرارتی طبق استانداردهای بین المللی سازمان های امدادرسان در حوادث غیر مترقبه رعایت شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران ادامه داد: این پتوهای امدادی در ابعاد ۲.۲ در طول و ۱.۶ متر عرض به دست نیروهای داخلی و بومی تولید می شوند که مناسب خواب برای یک فرد آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی و غیرطبیعی است.

امیریان افزود: این پتوهای نمدی امدادی که ۲.۵ کیلوگرم وزن دارند، کالای مناسبی برای جا به جایی و توزیع در میان زلزله زدگان، سیل زدگان و اسکان اضطراری و موقت آسیب دیدگان انواع حوادث طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت به شمار می روند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در این شرکت توان تولید متناسب چادر، کالای خواب، ملزومات امدادی، پتو، انواع پوشاک و لباس فرم امدادگران و نجاتگران و سایر اقلام مانند کیف کمک های اولیه، کوله پشتی و محصولات سراجی با اقلیم‌های گوناگون وجود دارد تا این محصولات راهبردی در اختیار جمعیت هلال‌احمر و حادثه‌دیدگان انواع حوادث و سوانح قرار بگیرند.

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران با بیان اینکه ضروری است با نگاه پیشگیرانه، در راستای آموزش و ایجاد آمادگی جامعه در برابر حوادث و بحران‌ها تلاش کنیم، گفت: با تهیه جعبه‌های کمک‌های اولیه و کیف نجات زلزله از سوی خانواده‌ها می توان ضریب آمادگی آنها را برای مقابله با حوادث احتمالی و خصوصا زلزله بالاتر برد که این مجموعه آمادگی دارد علاوه بر کیف کمک‌های اولیه و کوله‌های همراه خانواده، سایر اقلام امدادی ضروری خانوارها را به صورت استاندارد، باکیفیت و قیمت مناسب در اختیار آنها قرار دهد تا در بحران‌های احتمالی پیش‌رو بیشترین آمادگی و کمترین تلفات را داشته باشیم.   

وی اعلام کرد: اکنون در این شرکت بالغ بر چندین چادر طبق محیط های آب و هوایی استان‌های مختلف کشور، انواع مختلف چادرهای اسکان اضطراری و بادی و چادرهای جدید امدادی مناطق متاثر و آسیب دیده از انواع حوادث تولید می‌شود که می توان به تولید انواع چادرهای امدادی، اقلیمی (۶ ضلعی)، اختصاصی فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، آکاردئونی، ۲۴۰ متری چند منظوره (راب هال)، استراحتگاه گروهی (۲۴ نفره)، نظامی، استتار، مسافرتی کامپوزیتی، فنری و ضد حشره و نظایر آن تولید می شود.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha