نخستین محموله دارویی هلال احمر ایران به عربستان ارسال شد
عکس تزئینی است

تهران- ایرنا- رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ایران از ارسال نخستین محموله دارویی هلال احمر ایران برای حج تمتع ۱۴۰۳ به عربستان سعودی خبر داد.

سید علی مرعشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نخستین محموله از ۳۸ تن محموله دارویی و تجهیزات هلال احمر ایران شب گذشته (شنبه ۲۲ اردیبهشت) ارسال شد و منتظر ارسال بقیه آنها در طول هفته جاری هستیم.

وی با اشاره به کاهش تعداد کادر پزشکی در حج امسال، افزود: امسال تعداد کادر پزشکی حج و زیارت هلال احمر ٣٨٠ نفر است در حالی که سال گذشته ۴٢۵ نفر بود.

مرعشی با اشاره به شرایط اعزام پزشکی به سفر معنوی حج گفت: استطاعت جسمی و روحی زائران هر ساله از سوی مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر بررسی می‌شود و از این رو برای حج امسال، خدمات بهداشتی و معاینات حجاج از سال ١۴٠٢ آغاز شد.

۵٩۵ نفر استطاعت سلامت برای حج تمتع امسال را کسب نکردند

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ایران با اشاره به اینکه ۵٩۵ نفر نتوانستند استطاعت سلامت را برای حضور در این سفر معنوی کسب کنند، گفت: بر اساس دستورالعمل جدید فرهنگستان علوم پزشکی، امسال برای نخستین بار افراد دیالیزی نمی‌توانند به حج اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه ۸۷ هزار و ۵۰٠ نفر به حج تمتع اعزام می‌شوند، به بیان فرایند انتخاب پزشک برای انجام معاینات زائران پرداخت و افزود: در حج گذشته پزشکان معاینه کننده از افرادی بودند که سابقاً به حج اعزام شده بودند اما امسال همه پزشکانی که زائران را معاینه می کنند به حج مشرف خواهند شد و به ازای هر ۶۰۰ زائر یک پزشک انتخاب شده است.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر در قالب ۶۱۴ کاروان از اواخر اردیبهشت از ۲۱ ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha