زمستانی سخت در فراق حاج قاسم

زاهدان- ایرنا- خاطرات مشترک سیستان و بلوچستان با فرمانده فراموش نشدنی تاریخ ایران به دوران دفاع مقدس باز می‌گردد به آن زمان که نیروهای سه استان در قالب لشکر ۴۱ ثارالله به یکی از محورهای اصلی مقاومت هشت ساله ایران در آن سال‌ها تبدیل شده بود.

 به گزارش ایرنا جوان روستایی بیست و چند ساله‌ای که همچون سایر فرماندهان دفاع مقدس با انگیزه و نیروی که تنها می‌توانست الهی باشد در مقابل دشمن تا دندان مسلح به سلاح‌های نوین و فتنه‌های بازیگرانی چون کشورهای اروپایی و عربی و  بسیاری از نقشه‌های دشمن ایستاد و همچون خرازی، همت، باقری و سایر جوانان شهید گمنام دیگر به مهره اصلی دفاع مقدس تبدیل شد.

این جوان بیست و چند ساله قاسم سلیمانی بود همان که بارها رهبر معظم انقلاب وی را پرورش یافته مکتب خمینی(ره) می‌دانست خمینی‌ای که از حق می‌گفت و از مبارزه‌ی که با باطل همواره باید ادامه داشته باشد.

مطابق همین اندیشه بقا حق تا ابد، قاسم سلیمانی بعد از هشت سال دفاع مقدس از حرکت فرو ننشست و در سال۱۳۶۷ لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار به جنوب شرق کشور بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند.

سردار "قاسم سلیمانی" در سال ۱۳۵۷ به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و در دوران دفاع مقدس و در جنگ کردستان به تجربیات انبوهی دست یافت.  پس از دوران جنگ تحمیلی، فرمانده سپاه قدس در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان و همچنین توسعه امنیت منطقه جنوب شرق به ایفای نقش جدی پرداخت و نهایتا در سال ۱۳۷۹ با حکم فرمانده معظم کل قوا به دلیل شایستگی هایی که در تامین امنیت منطقه جنوب و جنوب شرق داشت و همچنین مقابله با اشرار و تروریست ها به سمت فرماندهی سپاه قدس منصوب شد و فعالیت مبارزاتی وی وضعیتی بین المللی پیدا کرد.

همه این اتفاقات گذشت تا روز ۱۳ دی ۹۸ .  

قهرمان مردمی که قلب یک ملت در فراقش سوخت

در روزگاری که برای جهانش همه‌ی معیارهای حق و عدالت رویای از بین رفته بود و خون مظلومان عالم به ناحق بر زمین ریخته می‌شد مردی در قلب ایران زیستی اثرگذار داشته و به رسم آنچه از دامن مادری شیفته اهل بیت آموخته همچون مولایش حسین در برابر ستمگران جهان ایستاد و به قهرمان مردمی روزگار ما تبدیل شد.

معصومه مداح جوان از آن روزهای دی ۹۸ گفت: وقتی خبر شهادت سردار را شنیدم بسیار شوکه شدم انگار پدر خودم را از دست داده‌ام.

وی افزود: تاریخ هیچ زمانی قاسم سلیمانی را فراموش نخواهد کرد اگر این شخصیت قهرمان نبود هیچ شهری در ایران امنیت نداشت.

خاطره رستمی دختر دهه هفتادی که یادآوری آن روزها سخت منقلبش کرده بود گفت: من قاسم سلیمانی را زیاد نمی‌شناختم و شاید تا قبل از شهادت ایشان به هیچ شهیدی و حتی جنگ هم فکر نمی‌کردم اما نمی‌دانم وقتی خبر شهادت ایشان را شنیدم دیگر حال و هوای سابق را نداشتم.

وی به رفتنش به مراسم تشییع قاسم سلیمانی در کرمان اشاره کرد و افزود: برای وداع با سردار به هر سختی که بود توانستم خودم را به کرمان برسانم در مسیر مسافران قطار همگی ههمشهریانی بودند که برای مراسم تشییع به کرمان می‌رفتند.

رستمی ادامه داد: قاسم سلیمانی یک شخصیت فراملی، جهانی و اسطوره‌ای بی تکرار بود.

روح اله مرادی که تجربه هشت سال دوران دفاع مقدس را داشت گفت: نبود سردار غم بزرگی بر ملت ما و به ویژه مردمان سختی کشیده سیستان و بلوچستان وارد کرد ایشان یک فرمانده معمولی نبود به جرات می‌توان گفت همه ما بعد از رفتن ایشان یتیم شدیم.

نورعلی هم رزم سابق قاسم سلیمانی گفت: در آن روزهای دفاع مقدس، لشکر ۴۱ ثاراله به داشتن فرماندهی چون قاسم سلیمانی به خود می‌بالید، همیشه خودش خط شکن بود و به ما روحیه می‌داد.

گلسرخی همرزم دیگر شهید گفت: شهید قاسم سلیمانی یک فرمانده به تمام معنا و خاکی بود یادم هست آن روزهای جنگ یک روز به دلیل کسالت پدرم به منزل ما آمد و چنان با پدرم مهربان و صمیمی برخورد کرد که تا سال‌ها آن خاطره را فراموش نخواهم کرد.

وی افزود: فرماندهی ایشان در دوران دفاع مقدس بی‌مثال بود ایشان به مدد ایمان قلبی، هوش و شجاعتی که داشت سختترین روزهای هشت سال دفاع مقدس را به حماسه‌های بی‌نظیر تبدیل کرد.

خانم کاخ از خانواده شهدا از خاطرات سردار گفت: شهید قاسم سلیمانی به خانواده شهدا اهمیت زیادی می‌داد یادم است با وجود مشغله فروانی که دهه هفتاد در سپاه قدس داشت به مراسم عروسی من و همسرم آمد ایشان جای پدر و برادران شهیدمان را برایمان پرکرده بودند.

وی افزود: مکتب سلیمانی مکتب مقاومت بود، من نیز به فرزندانم راه و رسم شهید قاسم سلیمانی را خواهم آموخت.

راهی که ادامه خواهد داشت

حوادث زیادی از اول انقلاب تاکنون از ترور و شهادت بزرگان و دلتمردان و مردم کوچه و بازار گرفته تا هشت سال دفاع مقدس، تحریم‌های بیرحمانه و کارشکنی‌های متعدد در نظام جهانی اتفاق افتاد اما با وجود همه اینها سرزمینمان همچنان امن ماند.

شاید استکبار جهانی وجود شهید قاسم سلیمانی را در دنیای ستم‌زده روا نمی‌داشت اما جهان خواهد دید تفکر سلیمانی و امثال سلیمانی به یک فرد محدود نبوده و  ضمیر نوجوانان،کودکان و جوانان این سرزمین برای مقابله با هر آنچه ناعدالتی و ظلم در این جهان است آماده شده و تا ظهور امام عصر حضرت مهدی (عج) راه هدایت و مبارزه با استکبار به رهبری مقتدرانه رهبر فرزانه انقلاب را همواره ادامه خواهند داد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha