فرماندار زهک: منطقه آزاد سیستان بزودی اجرا و راه‌اندازی خواهد شد

زابل - ایرنا - فرماندار زهک در شمال سیستان‌ و بلوچستان با بیان اینکه، خدمات دولت سیزدهم در این شهرستان سبب افزایش سطح اعتماد عمومی به دولت و نظام شده است گفت: منطقه آزاد سیستان و دیگر طرح‌های بزرگ و ملی در آینده نزدیک در این منطقه راه اندازی خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، حسن دهمرده در نشست مشترک مسوولان روابط عمومی ادارات و اصحاب رسانه، راه‌اندازی پردیس پارک علم و فناوری در زهک را نقطه عطفی در حوزه اشتغال خواند و اظهار کرد: با راه‌اندازی این پارک ۲ هزار شغل تضمین خواهد شد و مشاغل جدیدی از قبیل اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی، بسته بندی و صنایع دستی نیز رونق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در ابعاد مختلف در زهک افزود: امروز همه شاخص‌های توسعه این شهرستان در حال رشد است و این نشان از عزم دولت برای جبران عقب ماندگی ها و توجه بیش از پیش به این منطقه را دارد.
فرماندار زهک با قدردانی از توجه دولت و حمایت های استاندار سیستان وبلوچستان، افزود: طرح هایی از قبیل بزرگراه زهک به زابل، استخر شنا، کمربندی شهر زهک و استادیوم ورزشی که بخشی از آنها به بهره‌برداری رسیده و بخشی نیز در حال اتمام هستند؛ باعث تغییر چهره این شهرستان گردیده و نقش مهمی در توسعه این منطقه خواهند داشت.
وی ساخت ۹ چون مصنوعی در روستاها و کسب ۲ مقام قهرمانی کشوری در رشته های کبدی و فوتسال را یک اقدام بزرگ خواند و بیان کرد: در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز جشنواره ها و برنامه های متعددی با سه هدف تحکیم وحدت و همدلی مردم، معرفی آداب و رسوم منطقه سیستان و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در این شهرستان اجرا شده و خواهد شد.

فرماندار زهک: منطقه آزاد سیستان بزودی اجرا و راه‌اندازی خواهد شد

زهک قطب تولید آبزیان در شمال سیستان و بلوچستان
دهمرده با اشاره به ایجاد یک هزار ۲۰۰ واحد گلخانه جدید در شهرستان زهک، افزود: راه‌اندازی برخی از واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال، توسعه کسب و کارهای خرد محلی و ساخت ۶۰۰ واحد پنل خورشیدی از اقدامات حوزه اقتصادی در این شهرستان بوده و با وجود محدودیت های موجود، زهک با دارا بودن یک هزار و ۱۵۰ باب استخر پرورش ماهی بعد از چابهار قطب تولید آبزیان در سیستان و بلوچستان است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان زهک بیشترین سطح زیر کشت قراردادی را به خود اختصاص داده و در بخش های دام و طیور و بویژه در تامین گوشت قرمز و سفید سیستان و بلوچستان نیز نقش مهمی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha