جشن‌ گرامیداشت دهه کرامت با اجرای بیش از ۱۰۰ دهل نواز در سیستان و بلوچستان برگزار شد

زاهدان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از برگزاری جشن خواهر برادری و دهل نوازان با حضور بیش از ۱۰۰ دهل نواز سیستانی هم زمان با گرامیداشت دهه کرامت در این استان خبر داد.

علی سرگزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارادت به ائمه اطهار و اهل بیت (ع)، همواره مورد توجه مردمان این دیار بوده و در دهه کرامت با برگزاری جشن های مردمی، شور و نشاط در سیستان و بلوچستان پیدا است.

وی افزود: همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) و ولادت حضرت ثامن الحجج (ع)، جشن ایران یکصدا و جشن خواهر برادری در مسجد قدس حاشیه شهر زاهدان برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این جشن، برنامه های شاد و متنوع از جمله رقابت های فکری برای کودکان و نوجوانان با حضور خواهر وبرادرها، در این مکان اجرا شد.
وی بیان کرد: از دیگر برنامه های بزرگداشت دهه کرامت جشنواره دهل نوازان سیستان، که به مدت سه روز در منطقه گردشگری قلعه نو (ماسوله جنوب شرق) واقع در شهرستان زهک و با حضور بیش از ۱۰۰ دهل نواز از سراسر منطقه سیستان و با استقبال بی نظیر مردم برگزار شد.
به گفته سرگزی در این سه روز جشن آیین، آداب و سنن منطقه سیستان توسط هنرمندان اجراشد و در پایان لوح یادبود این برنامه با حضور مردم ومسوولان رونمایی شد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه ها با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی، ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان و موسسه فرهنگی و هنری آیین فروهر برپا شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha