امسال ۱۰۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی بیمه است

ارومیه- ایرنا-  معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به پوشش ۱۰۶ هزار هکتاری بیمه اراضی کشاورزی در استان گفت: بهره‌برداران بخش کشاورزی به منظور اطمینان خاطر و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی سرمازدگی، نسبت به بیمه کالاهای زراعی، باغی و دامی خود اقدام کنند.

غلامعلی مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان،  ۹۹ هزار هکتار اراضی زراعی و هفت هزار هکتار اراضی باغی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۷ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی آذربایجان غربی در سال زراعی گذشته تحت پوشش بیمه صندوق کشاورزی قرار گرفت گفت: عملیات بیمه گری محصولات کشاورزی در استان ادامه دارد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه عملیات بیمه گری محصولات زراعی پاییزه در استان آغاز شده و بیمه دام و طیور نیز همچنان ادامه دارد، افزود: با توجه به روند بیمه گری محصولات که امسال در حال اجراست، پیش بینی می‌شود امسال افزایش بیمه محصولات کشاورزی در استان رخ دهد.

مرادی با اشاره به وقوع سالانه حوادث و بلایای طبیعی و حادثه خیز بودن استان، اضافه کرد: در سال زراعی گذشته بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال غرامت در بخش محصولات زراعی و بارغی استان پرداخت شده که ۱۵۶ میلیارد ریال غرامت در بخش محصولات زراعی و بیش از ۱۰۴ میلیارد ریال غرامت به محصولات باغی استان تعلق گرفته است.

مرادی گفت: بیش از ۴۵ میلیارد ریال غرامت توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی در بخش طیور و دام پرداخت شده که از این میزان ۲۶ میلیارد ریال در بخش دام و مابقی در بخش طیور است.

وی از بهره برداران بخش کشاورزی استان درخواست کرد تا با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی با آگاهی از حق بیمه و شرایط تعهد بیمه‌گری، نسبت به پوشش بیمه‌ای محصول خود در مدت زمان مقرر در سال جاری اقدام کنند.

میزان رغبت کشاورزان استان به بیمه گری محصولات بسیار اندک است و سالانه از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بین ۱۵ تا ۲۵ درصد این اراضی تحت پوشش بیمه میرود

آذربایجان غربی استانی با ۱۲۰ هزار هکتار باغ و ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار هکتار زمین زراعی است که سالانه خسارتهای بسیاری به بخش کشاورزی استان براثر حوادث وبلایای طبیعی وارد می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha