کمک ۶ میلیارد ریالی موقوفه زالی به دانش‌آموزان نیازمند شیراز

شیراز-ایرنا- شش میلیارد ریال از محل عواید موقوفه حاج خلیل زالی در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی به دانش آموزان یتیم پرورشگاه این موقوفه شیراز کمک شد.

روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از قول حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس اعلام کرد: تجهیزات آموزشی و رسانه ای مورد نیاز ۴۴ نفر از مددجویان این پرورشگاه موقوفه به ارزش شش میلیارد ریال تهیه شد و طی مراسمی در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

وی افزود: تجهیزات آموزشی شامل ۴۴ دستگاه لپ تاپ، تبلت و بن تهیه ارزاق بوده است که در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی تهیه و تامین شده است.

مدیرکل اوقاف فارس با اشاره به قرارگیری بخش عمده ای از اراضی و رقبات موقوفه زالی در شهر صدرای شیراز گفت: عواید و درآمد حاصل اراضی و املاک موقوفه زالی مطابق نیت واقف و نص صریح وقفنامه صرف پرورشگاه و نگهداری و پرورش کودکان یتیم می شود.

موسوی با بیان اینکه پرورشگاه فعلی موقوفه حاج خلیل زالی تنها ظرفیت پذیرش حداکثر ۵۰ مددجو را دارد، گفت: علیرغم بهسازی و نوسازی پرورشگاه موجود در سال های اخیر، همچنان این مرکز در کنار سایر پرورشگاه های موقوفه و موسسات خیریه استان  پاسخگوی نیازهای جامعه نیست.

وی ادامه داد: به همین منظور طرح احداث بزرگترین کانون آموزشی و تربیتی ایتام کودک توسط موقوفه مرحوم حاج خلیل زالی تهیه شده است و  پرورشگاه جدید با ظرفیت پذیرش ۴۰۰ مددجو در بخشی از اراضی موقوفه زالی واقع در شهر صدرای شیراز احداث می شود.

مدیر کل اوقاف فارس به کمک ۲ میلیارد تومانی این موقوفه به ۴ هزار نفر از ایتام نیازمند شهر شیراز و استان فارس در سال جاری اشاره کرد و افزود: پرداخت حقوق موقوفه زالی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و متصرفین املاک این موقوفه به معنی پرداخت حقوق ایتام است و عواید حاصل از این موقوفه مطابق نیت واقف و زیرنظر ناظر موقوفه صرف کمک به یتیمان می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha