بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه پیکار با کرونا در شیراز شد

شیراز-ایرنا-رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مدیریت شهری شیراز در ۹ ماه گذشته، بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال برای کنترل و تشخیص بیماری کرونا، هزینه کرده است.

علی ناصری، یکشنبه در یکصد و شصت و سومین نشست شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه مدیریت شهری این کلانشهر یکی از شاخص‌ترین عملکردها را در کنترل بیماری کووید ۱۹ در کشور داشته است، افزود: نتیجه اقدامات استانداری فارس، فرمانداری، متولیان حوزه سلامت و شورا و شهرداری شیراز، کاهش ابتلای شهروندان به بیماری کرونا بوده است.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ضروری است که طراحان نهضت نورپردازی شیراز، به روان‌شناسی نور و علم تاثیر نور بر رفتار شهروندان، توجه کنند، زیرا استفاده صحیح از علم روان‌شناسی در نورپردازی و رنگ‌آمیزی، می‌تواند ضمن فضاسازی زیبا، زمینه نشاط شهری را نیز فراهم کند.

تصویب متمم بودجه جاری شهرداری شیراز با ۵۳ هزار میلیارد ریال اعتبار

همچنین در این نشست، لایحه متمم بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری شیراز مصوب شد که بر اساس ماده واحده این لایحه، بودجه سال جاری شهرداری ۱. ۵ درصد افزایش یافت و در نهایت مبلغ ۵۳هزار میلیارد ریال درآمد و ۵۳هزار میلیارد ریال هزینه که دربرگیرنده ۱۶هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه جاری و ۳۶ هزار و ۴۳۰هزار میلیارد ریال هزینه عمرانی است، برای شهرداری شیراز و سازمان‌های تابعه آن به تصویب رسید.

کمک مالی به تیم‌های فوتبال فجر و قشقایی 

در ادامه این نشست، جمعی از اعضای شورا اسلامی شهر شیراز نیز طرحی یک ‌فوریتی با هدف مساعدت به تیم‌های فوتبال فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز به‌ منظور حضور در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور در فصل ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ ارائه کردند که به تصویب رسید.

با تصویب این طرح به هریک از تیم‌های یاد شده، از ماده ۱۷ بودجه مصوب سال ۱۳۹۹ شهرداری شیراز، ۲۵۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود، همچنین به ازای هر بُرد در بازی‌های داخل خانه ۱۵۰ میلیون ریال و به ازای هر بُرد در بازی‌های خارج از خانه ۳۰۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد. 

همچنین در صورتی‌که هریک از این ۲ تیم بتوانند به لیگ برتر صعود کنند، پنج میلیارد ریال به عنوان پاداش از شهرداری شیراز دریافت خواهند کرد. 

بر اساس تبصره این مصوبه، پرداخت‌ها از آغاز تا پایان رقابت‌های لیگ دسته اول در فصل ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ انجام می‌شود و این موضوع در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری شیراز نیز لحاظ خواهد شد.

در ادامه این جلسه، شماری از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، در باره احداث آرامستان مشاهیر و فرهنگوران شیراز تبادل نظر کردند که در نهایت با توجه به عدم پاسخ کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این نهاد به عنوان کمیسیون اصلی، این موضوع برای بررسی مجدد به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا بازگشت داده شد. 

همچنین، انتخاب مشاور برای فاز اول ساماندهی آرامستان دارالسلام شیراز نیز در این نشست به تصویب رسید که بر اساس این مصوبه، شهرداری شیراز باید برای حفظ هویت میراثی، طراحی و بهسازی فاز اول آرامستان تاریخی دارالسلام، با رعایت تشریفات قانونی مشاوری شایسته در سطح ملی برگزیند.

بنا به مفاد این مصوبه، این مشاور باید در موضوع ساماندهی آرامستان‌های تاریخی، مذهبی و فرهنگی خبره باشد و موظف است که نتیجه مطالعات را در باره بهسازی آرامستان دارالسلام به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه کند.

آرامستان تاریخی دارالسلام که در خیابان سیبویه شیراز واقع شده است بر اساس اظهار نظر برخی از کارشناسان، قدمت آن به سده‌های اول هجری قمری و حتی پیش از اسلام می‌رسد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha